Kvarn sökes!

_Dave_

Active member
Har precis investerat i en gaggia dose. Maskinen är ju i en nybörjarnivå. Men tycker ändå att den duger. Men nu ska jag köpa en kvarn till den, gärna begagnad. Tänkte att det helt säkert finns några begagnade som behöver en ny ägare här på forumet. Så kom med förslag! Ska nog tillägga att jag helst inte vill lägga mer än 1500:-
 
Senast ändrad:

smirre67

Member
Köp kvarnen av Lars, han är en hyvens kille att göra affärer med, köpte en espressomaskin och kvarn av honom alldelens nyligen.

/ Jerker
 

_Dave_

Active member
Har en gaggia mdf på G. Skulle folk rekommendera den? Har läst mig till att det är lite problem med doseraren. Men tillsammans med min gaggia dose känns det ju fint att ha ett "gaggia-paket". Vad säger ni?
 

smirre67

Member
Snåla inte när du skall köpa kvarn, du kommer att ångra dig, mdf kvarnen går väl an, men jag skulle nog hellre ta anfim kvarnen här, den är byggd för att hålla livet ut.
 

osks

Well-known member
Anfim:en lär vara klart bättre, ja. Har inte hört speciellt mycket gott om Gaggias kvarnar.
 

MrPlow

Well-known member
Jag har en Super Jolly Doser Man om det kan vara av intresse. Men då pratar vi en riktig kvarn! =)

Men det var ju lite utanför din budget...
 

_Dave_

Active member
Då jag var för sent ute på anfimen och jag har kommit fram till att jag ska satsa större än gaggia mdf försöker jag hålla den här tråden öppen för fler förslag.
 

_Dave_

Active member
Tänkte bara uppdatera lite. Efter 3 dagars letande online efter en kvarn så bestämmde jag mig för att besöka kaffemaskinen inne i stan (Stockholm). Och därifrån gick jag med en hario ceramic slim handkvarn och 500g la bomba bönor och 2 shotglas. Allting för ca 590 :- Känns helt rätt och ska de kommande dagarna försöka hitta rätt inställning på kvarnen, men fick faktiskt på första shoten riktigt fin crema och god smak. Var nog den bästa lösningen för mig som hade så stram budget. Beslutade mig också för att när jag får råd att införskaffa en rancilio rocky. Men det tar nog ett tag. Men är super nöjd med köpet just nu och tackar för all hjälp och välvilja här på forumet. Kan också rekommendera kaffemaskinen starkt då de var riktigt trevliga där inne! Kommer kanske med liten uppdatering om kvarnen om någon vecka.
 

smirre67

Member
Vad bra att det löste sig för dig på ett sätt som du själv är nöjd med, och sen kommer du att få fina stilpoäng när du skall bjuda någon på kaffe, snacka om att bjuda på sig när man handmaler kaffet.
Ha en riktigt trevlig påsk.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp