Centrerad dubbelspout till e61 (giotto evoluzione)

MrLastway

Active member
Kanske en udda fråga men har någon sett en centrerad dubbelspout till ett Giotto e61 handtag? jag har nämligen problemet att på min Giotto så sitter dubbelspouten framåt för att vara centrerad över spillbrickan och därmed kopparna/glasen och det fungerar riktigt bra ända tills jag ska stoppa nämnda framåtvända spout under min Mazzer mini E mod B för då tar den nämligen i kvarnhuset under hållaren till portafiltret så att det varken centreras under tratten på kvarnen eller att det går att trycka på knappen utan att lyfta upp portafiltret. Just nu så har jag löst det genom att stoppa dubbelkorgen på handtaget med enkelspout men det blir aningen svårt att tampa helt jämnt då.

Jag har testat att skruva lös spouten på dubbelhandtaget ett halvt varv så att det ser ut som en bakåtvänd spout men det resulterar i att spouten hamnar aningen nära kanten och att då eventuellt spill skvätter utanför en aning så ett bakåtvänt fungerar inte riktigt heller. Därav undrar jag om det går att hitta en spot som helt enkelt delas rakt under gängan som på en gaggia classic tillexempel (passar gaggias spout?). Eller blir det till att köra med enkelspout eller naket?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp