Stockholm Är vid Stureplan. Var skall jag gå och ta en kaffe innan 8.30?

Molarin

Well-known member
Tack för att ni gör RiktigtKaffe så bra! (Trots avsaknad av å, ä och ö, för tillfället...)

Jag skulle dock gått till Kaffeverket på Snickarbacken 7.
 

GLC

Well-known member
Är det fortfarande dessa ställen som gäller kring Stureplan? Gärna nära Scandic Anglais.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Är det fortfarande dessa ställen som gäller kring Stureplan? Gärna nära Scandic Anglais.

Ja, det har inte hänt så mycket i det området. Gillar du cyklar och medioker italiensk espresso så kan ett besök på Bianchi Cafe (Norrlandsgatan 20) vara intressant.
 

Molarin

Well-known member
Kaffemaskinen är väl närmast. Sedan har du Smakfamiljen på vägen till Kaffecompagniet. Om du vill ta en långpromenad.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Vad jag vet finns det tre ställen med kaffegrejor i Sthlm. Kaffemaskinen, Kaffecompagniet och Lagamati. Rätta mig om jag har fel.

Närmast Stureplan blir Kaffemaskinen på Oxtorgsgatan.

Ja, lite fel har du :) Sedan årsskiftet så finns jag (Smakfamiljen) på Kungsholmen. Men nystartad som jag är så har jag lite smalare utbud jämfört med kollegorna och i princip inga espressomaskiner.
 

GLC

Well-known member
Sosta verkar ju vara nedstängt på Stureplan. Finns det verkligen inga ställen numera som serverar t.ex något från J&N eller liknande? Jag har letat men inte hittat något.

Help!
 

GLC

Well-known member
Alternativt ett ställe där man kan köpa gott kaffe, i form av bönor, hade också fungerat...
 

hne

Well-known member
Bönor och Blad finns tydligen i MOOD (typ en till sån där hemsk galleria, den här gången kvarteret mellan jakobsbergsgatan, regeringsgatan, norrlandsgatan och vad nu fjärde gatan heter) borde ha J&N-bönor åtminstone. Kan finnas massor med spännande småbutiker runt omkring, men det är inte riktigt min del av Stockholm.
 

later

Well-known member
John Wall Regeringsgatan, NK-huset har förvånansvärt mycket kaffe-sorter,
maskiner och prylar,värt ett besök om Du är i närheten
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp