Hottop

AGZ

Member
Jag kollade på detta i höstas och jag fick till sist beskedet att det inte finns någon återförsäljare i Europa. Kan dock inte säga med säkerhet. Fick priser direkt från Hottop: modell KN8828P $1200, KN8828B $1100, KN8828D $800, KN8828 $700. Frakt: $120. Tror man får räkna med importskatt också. Hittade någon lite billigare 230-voltare på ebay, och när jag visade intresse fick jag som svar att de helt plötsligt inte fick skicka till Europa trots att det var worldwide-shipping. Känns inte som om Hottop vill att någon annan än de själva vill kränga maskiner till privatkonsumenter i Europa, för ett rätt kraftigt pris dessutom, men vad vet jag. Jag köpte en gene istället.
 

Camera IT

Well-known member
Köpte en från Hasbean för 5 år sen men tror dom slutat sälja dom. Är fortfarande väldigt nöjd med den..skulle bara vilja ha en större nu.
 

Nex

Active member
Ni som har Hottops i Sverige, varifrån har ni köpt dem? Hittar som sagt bara Espressogear som tar ca 14000kr för P modellen. Finns det något annat ställe och i så fall vilka priser?
 

edtbjon

Well-known member
Å för dom pengarna får man rätt mycket Huky 500. Gasdrift och den beter sig på alla sätt som "en riktig rost...".
En tanke bara... :)
 

Nex

Active member
Skrev inte du att Huky 500 låg på ca 1500$ exkl tull och moms? Och en gasoltub på det så borde det väl bli över 14000kr totalt eller vad hamnade du på för pris? 😊
 

edtbjon

Well-known member
"Rätt mycket"... ungefär samma i alla fall. Men det är i samma prisklass och då tror jag att Huky'n är en bättre maskin (utan egen erfarenhet av Hottop...). I de (mestadels amerikanska) forum jag har läst i verkar det som att de som bytt från Hottop till Huky överlag är mycket nöjda och anser att det är en rejäl uppgradering. Dessutom dubbel kapacitet. Å visst har jag lagt mer än 14' på min maskin och prylar runt omkring. :wacko:
Nåväl, jag har inga svar om Hottop i övrigt så om vi ska diskutera Huky kan vi göra det i en egen tråd...
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp