Te och Kaffehuset vs Bellabarista vs Stoll

Silva

Well-known member
Hej alla
Det börjar närma sig för inköp av ny maskin. Har bestämt mig för en Izzo Duetto MK III. Har ju haft mängder med funderingar men har till slut landat på en Duetto. Känns som att jag inte kan bli besviken.

Har toksurfat på olika sajter och hade nog bestämt mig för Bellabarista. Då upptäckte jag, i någon annan tråd här, Te och Kaffehuset. De har maskinen till ett väldigt bra pris (i stort sett samma pris som Bellabarista). Det är billigare på Stoll men ändå relativt nära Te och Kaffehusets pris. Så till frågan:

Vågar man köpa från Te och Kaffehuset? Har någon erfarenhet från dem? Hur ser det ut med garanti om maskinen går sönder? Om - mot all förmodan - Te och Kaffehuset går i konkurs - finns det då någon generalagent som jag kan skicka maskinen till?

Tacksam för lite last minute tips innan jag trycker på knappen.

Marcus

ps Visst är Izzon rätt maskin för mig?
 

Silva

Well-known member
Absolut. När det närmar sig - absolut. Men riktigtkaffe.se är ju en ypperlig källa till visdom när det gäller just erfarenheter av butiker. Jag ser på liknande trådar att det är just sådana här frågor som förekommer. Att köpa sin maskin från en bra butik verkar ju vara a och o. Därför är egentligen inte priset det viktigaste för mig utan att det finns en bra servicenivå. Känns också bättre på något sätt att köpa från Sverige än Tyskland/ UK (fråga mig inte varför).
 

svartvest

Well-known member
Duetto är alltid rätt maskin.

Har man möjlighet att köpa i Sverige så tror jag på det. Jag köpte min på BB täcklocket var skadat och vips så skickade dom ett nytt, efter 1,5 år så gick prestostaten. Mailade dom och ville köpa men då undrade dom hur gammal maskinen var om det inte var en garanti grej, det är service och stilpoäng att de tänker så. De beklagade att garantin gått ut men skickade snabbt över en lite grejer jag beställde.
 

Silva

Well-known member
Härligt att höra Svartvest. Tror att jag är inne på din linje. Kul också att Duetto alltid är rätt maskin. Behöver höra mer sånt tror jag! Har sällan haft så mycket köpångest som just inför detta köp.
 

garwin

Active member
Ja jag är ju lite partisk i detta men som info för dig, Om du köper av oss ( Te & Kaffehuset ) elller någon annan svensk ÅF så har du alltid Agenten i Sverige bakom som tar garantin så länge ÅF köper från Svenska Leverantörer.

Vi köper alla våra maskier idag från Svenska leverantörer så du har alltid Svenska Garantier och alltid någon bakom oss om något går fel.

Men samtidigt så hoppas vi att vi finns kvar på marknaden i framtiden oxå.
Vi har funnit länge och vi hoppas att vi kommer finnas kvar länge på marknaden igen.

Om du har några frågor så maila direkt här eller på info@teochkaffehuset.se eller ring dagtid på 040-239220

Jag hoppas att vi kan hjälpa er.


// Samuel

Ägare av Te & Kaffehuset
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp