Säljes: Riviera Espressomaskin (Typ Pavoni)

gorlin02

New member
Inköptes i Italien 1989 för, om jag kommer ihåg rätt, dubbla pengen mot motsvarande Pavoni. (Pavoni kunde man ju bl.a köpa på NK Hamngatan för runt 2.500 - 3000:-.

Riviera skall tydligen vara överlägsen Pavoni kvalitetsmässigt, det fick jag mig till livs när den inhandlades. Den har fungerat klockrent hela tiden, men tyvärr stått undanställd under långa perioder då köksbänken inte räkte till pga av vällingflaskor, microvågsugnar mm. Just nu har den inte använts på ca 4 år, men jag provbryggde den i helgen med gott resultat.
Nu har frun köpt en Nespresso-bryggare (hmmm) som står på köksbänken, (min Riviera står fortfarande i garderoben).
Om någon är intresserad så kan jag skicka en bild på det blanka underverket. Det finns tryckmätare, den rymmer ungefär 1 liter vatten, och skumma mjölk kan man naturligtvis göra i röret.

Jag har ingen aning om vad en dylik apparat skall kosta, men kommer väl att undersöka vad ett lämpligt marknadsvärde kan vara på en apparat som kanske bryggt totalt max 1000 koppar sedan 1989. Kanske någon här på riktigtkaffe.se kan ge mig lite indikation på vad den bör kosta så tta både köpare och säljare blir nöjda.

Mailadress:
gorlin02@gmail.com

Mvh Göran Lindkvist
Kvicksund
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp