Säljes: Expobar Brewtus II, en espressomaskin med dubbla kokare

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Här kommer kvällens andra försäljningsobjekt, en espressomaskin med dubbla kokare. Det är alltså en Brewtus II, har hela tiden varit inkopplad via ett avhärdningsfilter (och vi har dessutom mjukt vatten). Tyvärr har något börjat läcka OM man kopplar in den via direktkopplat vatten, därav att på slutet använde jag vattenbehållaren (maskinen har både direktkopplat vatten och vattentank). Jag har ingen aning om vad det är som läcker, det kan vara något så simpelt som någon skarv eller nåbgot? Men som sagt, det går alldeles utmärkt att använda vattentanken istället. Och om man inte har planerat direktkopplat vatten så spelar det ingen större roll ändå. Bilder kan skickas via email vid intresse, det verkar inte gå att infoga bilder här längre, i alla fall inte med Firefox. Nypris är blir över 12.000:- SEK om man beställer från England, med frakten. Förvisso en nyare version av Brewtus, men ändå. Så vad ska vi ta för pris för denna dubbelkokare då? Tja, med tanke på att det direktkopplade vattnet för tillfället är defekt, och med tanke på att nypris är över 12.000:- för en nyare version... låter 3500:- intressant för en dubbelkokare? Är det fler intresserade kan ni ju priskriga, så får den med fetast plånbok vinna fighten. Ja, jag vet, världen är orättvis. ;) Den finns för övrigt i Uppsala, och skickas inte eftersom den väger en hel del...
 
Senast ändrad:

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det är nu fler som väldigt gärna vill köpa maskinen, så jag tycker vi traderar till den här tråden till en miniauktion! Fritt fram att ge bud över 3500:-, den som gett högst bud som inte har toppats av ett högre bud inom 24 timmar får köpa maskinen till det aktuella budet. Spännande!

EDIT: Jag har blivit för långsam på äldre dagar, första budet är alltså på 3500:- !
 

Wilderwein

Well-known member
Hej KG.

Det var ett tag sen man såg dig här, förlåt att jag går lite OT men har du slutat dricka kaffe? Eller bara bytt upp dig? I så fall undrar man ju till vad.

Hälsningar
Kareem
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag har bytit upp mig maskinmässigt, och har numera en Alex Duetto. :)
Sant att det var ett tag sedan jag kikade in här... har så mycket annat på gång att tiden inte räcker till allt! Dessutom gillar jag inte forumet efter upgraderingen. Strul med bilder och för splittrat till massor av underkategorier.

Det var bättre förr... ;)
 

Wilderwein

Well-known member
Ok, välkommen tillbaka. Ja det är en fin maskin hade den i tankarna men det blev inte så, den var lite för stor för mitt kök.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
And yee auction is alive!

3800:- är bjudet, hör jag någon skriva 3900:- ? Annars går den för 3800:- till Pajen!

Första... andra... :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Häpp, här är det action må jag lova! 4200:- ... Alfredo bjuder 4200:- svenska riksdaler. Någon som vill skriva 4300? 4200:- går första... andraaa... :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd

... tredje... och BAM! Såld till Pajen för 5500:- ! Grattis min herre, grattis! Och tackar till er andra som varit med i auktionen, lurkare som debattörer och budgivare! Den här auktionen hade inte varit detsamma utan er! Whoaaa, whoaaa [publikens jubel...] Pajen jag kontaktar dig via PM när jag samlat ihop allt och skruvat loss Brewtusen från vattenledningen (den är fortfarande inkopplad, fast inställd på vattentanken, såklart). :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp