Göteborg Ny Espressobar i Göteborg!

Hej alla! söker ni någonstans i centrala göteborg att dricka ordentligt kaffe? jag har för endast en månad sedan öppnat en espressobar på geijersgatan, vid götaplatsen. jag använder mig av J&N för såväl brygg och te som espressokaffe, även ett par av deras fantastiska eko-isteer. Jag och anders på J&N testade oss fram genom yard dog, isola, 5 estate osv men bellan var den som kändes bäst, en 100% arabica för er som inte känner till just den blandningen. bryggen är kondis. espressomaskinen var ett självklart val för mig som barista, den helmanuella lamarzocco linea. maler kaffet i en mahlkönig K30. på bryggsidan kör jag bunn smartwave, som precis som namnet säger brygger med vågor, eller puls, för att så mycket som möjligt i filtret ska få vara med i leken. på sikt hoppas jag att kunna köra flera bönor samtidigt men det kräver ju en kvarn till eller två, så det köps in när jag har råd helt enkelt. Kafeet heter Viktors Kaffe.

Kika förbi och hälsa från riktigtkaffe.se fram till 12-03-01 så bjuder jag på en espresso!
 

Wasse

Well-known member
Varit där två ggr nu och jag gillar det. Gott kaffe... Plus för låga priser. Skön opretantiös lokal. Bra med flera trevliga espressobarer i mitt område, har lite att välja på numera.
 

GuruX

Well-known member
Vid Götaplatsen? Trevligt, bara ett par stenkast från jobbet. Öppettider? Och framförallt, är det dig vi kommer stöta på när vi hoppar in på cafét?
 
Vid Götaplatsen? Trevligt, bara ett par stenkast från jobbet. Öppettider? Och framförallt, är det dig vi kommer stöta på när vi hoppar in på cafét?

Hej! det ligger som du säger precis vid götaplatsen, ett litet hål i väggen på geijersgatans tidiga vänstra sida, om du kommer från just götaplatsen.
för det mesta så är det mig ni träffar här, men tisdag och torsdag fm och även lördagar som det ser ut nu så är det en vän till mig, adam, som varvar viktors kaffe med kafe marmelad, som är på plats. oavsett vem av oss som står här så betona bara erbjudandet om ett gratis provsmak för alla här på riktigt kaffe så vet vi om det. hoppas du kikar in.

väl mött

Viktors Wennerblom
 

doppio

Well-known member
Bar Centro flyttar in i ett galleri på 70-talet, lite den känslan får man.
Det kan nog bli bra. Finns inte många andra kaffe-ställen i de kvarteren.

kafvik.jpg
 

Henkera

Active member
Sånt dilemma. Man vill berätta för alla om detta trevliga ställe men samtidigt vill man inte riskera att det är för mycket folk när man kommer dit. ;)
Bäst att berätta ändå så det aldrig försvinner.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp