Kaffevandring i Stockholm

svartvest

Well-known member
Till veckan skall jag äntligen till Stockholm, på fredag 10 feb så blir det en tuff kaffevandring. Är det någon som har en bra rutt gärna med vattenhål, jag menar kaffehål.

Det som är måste är Kaffecompaniet, J&N vid 15 koppningen, och Drop coffee.

Vad mer finns det?

Kanske ses vi på J&N nästa freda..
 

AJ

Well-known member
Cocovaja bredvid Martin. Ta sen buss 4 och hoppa av i Hornstull och slink in på Café dello Sport för en espresso italian style. Sen fyran vidare upp till Mariatorget och J&N och Drop. Från drop och J&N kan man ju gå upp till Götgatan och slinka in på Sosta.
 

Mayhem

Well-known member
Mayhem är det dags för en kart uppdatering i vårens tid!!
Ja det har du nog rätt i! Men vilka förändringar har skett då? Dessa kommer jag på...

Kura har flyttat till K25 och bytt kaffe till Haugaard
Tasman har flyttat in i Kuras lokaler och bytt kaffe till Stockholm Roast
Mean Coffee har flyttat in i V Streets lokaler och kör olika kaffen hela tiden
da Matteo har öppnat vid Fridhemsplan
Coffice drivs inte längre av Drop Coffee, är det J&N som levererar kaffe nu?
Kaffecompagniet har flyttat (men den uppdateringen verkar skett automatiskt!)
Smakfamiljen flyttade in hos Parallell Gallery Hornstull, men kommer lägga ner?
Cocovaja har lagt ner, eller?
 

hne

Well-known member
The coffee place på drottninggatan verkar ha byggts om till ännu ett ställe som serverar ostekt sill. Trist, jag gillade det.
 

Mayhem

Well-known member
Genomfört en liten uppdatering av kartan. Förutom ovanstående har jag också passat på att lägga till Kersh Hedström, Espressino i PUB-huset, Moderna Museets espressobar och J&N At Work.

Röda markeringar är favoriter som alltid serverar bra kaffe
Gult kan betyda svajig kvalitet eller för få besök för utvärdering
Grönt är kaffebutiker (som även bör kunna servera en bra kopp)
Blått pysslar inte med kaffe men kan sälja/servera the
 

awol

Well-known member
Strålande Mayhem! Ska beta av några av dina tips under mitt kommande besök i huvudstaden nästa helg. :)
 

Mayhem

Well-known member
Tydligen skall Koppi öppna på Åsögatan 174! Tyvärr verkar det bara vara tillfälligt, de benämner tilltaget som en pop-up store. Har lagt till en markering på kartan men det är alltså ingen mening att gå dit, ännu...
 

GLC

Well-known member
Kalas mayhem. Ska ned ett par dagar i slutet av månaden så denna kommer väl till användning.

Finns det inget vettigt i gamla stan?
 

MartinCCR

Member
Oj, ambitiöst o kul! En uppdatering (om inte Skåningen missar Stockholmarens definition av "Stockholm") :D är att Kersh & Hedström nu finns på både Hornsgatan och på Aspudden.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp