Pulsanten som brann

Friulano

Well-known member
Min B.F.C. Pulsante har varit en trogen vän lång tid nu men igår under extraktion av dubbel espresso blixtrade det till innnför skalet och den la av helt. Jag har tagit lite bilder på kretskortet som brann och hoppas på att någon kunnig kan ge förslag på vad det är för del och vilken funktion den har. Den sitter alldeles intill pressostaten så det måste väl vara någon styrenhet till den. Har ni även förslag på var jag kan köpa en ny vore jag mycket tacksam.

Mvh
Daniel
 

Bilagor

  • IMAG0531.jpg
    IMAG0531.jpg
    82 KB · Visningar: 61
  • IMAG0533.jpg
    IMAG0533.jpg
    89.7 KB · Visningar: 57
  • IMAG0534.jpg
    IMAG0534.jpg
    92.7 KB · Visningar: 54
  • IMAG0536.jpg
    IMAG0536.jpg
    91.7 KB · Visningar: 56

Friulano

Well-known member
VA!?!?!? Inga förslag, inga kommentarer? Var det så uppenbart att jag borde ha listat ut det själv? Var frågan för svår? Har glöden dött ut? Var är alla kompetenta nördar?
 

rannagarden

Well-known member
VA!?!?!? Inga förslag, inga kommentarer? Var det så uppenbart att jag borde ha listat ut det själv? Var frågan för svår? Har glöden dött ut? Var är alla kompetenta nördar?

Ser ut som en kortslutning på kopplingen till det relä som sitter på kortet. Ingen aning vad kort eller relä är till för, men en kortslutning kan dra med sig annat strul i elektroniken om det velat sig illa.

En återförsäljare av B.F.C borde kunna hjälpa till med reparation eller utbytesdelar.

/M
 

osks

Well-known member
Ser ut som det är reläet till pressostaten, men jag vet inte säkert.

Edit: Å andra sidan kanske inte. Svårt att se på bilderna och ännu svårare att säga säkert utan kopplingsschema.
 
Senast ändrad:

sjöbod

Well-known member
Tråkigt för dig ! Men det är ju tur att pressostaten med relä inte är så dyr. Kolla även kablarnas utgångspunkter, alltså kablarna som fäster där det brunnit.
Det verkar ju ha blivit tokkortis. Någon säkring borde rimligtvis ha löst ut. kolla det oxå. Hoppas du får ordning på maskinen.
Lycka till !
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,659
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp