Espro press

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag provade den mindre modellen i Maastricht under World of Coffee och tyckte att kaffet blev riktigt bra. Betydligt renare smak jämfört med presskannor med metallfilter. Den kostar lite mer, men jag skulle absolut rekommendera den.
 

HumperE3

Member
Öhm, de är ju metallfilter :p Man har metallfilter just för att behålla oljorna i kaffet (så har jag förstått det i alla fall).
Men renare smak kan de ju helt klart bli med dubbla filter och enligt dem så förlorar man ingenting utom lite mera svinn.
Så kunde inte motstå o beställde ett packet med båda :p Kvalité över kvantitet alla dagar :)

Tack för tipsen!
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jo, du har helt rätt. Kanske skulle skrivit presskannor med _vanligt_ metallfilter :) Presskannor är ju väldigt praktiskta och enkla. Jag skulle gärna se lite fler varianter med bättre filtrering. Som den från Espro.

Du får återkomma med utlåtande när du har fått hem bryggaren.
 

HumperE3

Member
Jo tyckte jag också men tyvärr blir de så dyrt om man ska köra en helt okej frakt och inte businessclass. Frågade han faktiskt och han skrev tillbaks $74.47, är ju en flatrate på allt princip vart man än skickar numera. Kommer självklart att skriva en lite recension till de som är intresserade.

Han kommer få kannorna i Mars så runt mitten eller slutet räknar jag med att få dem.

MvH
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp