Vst vs synesso 18g

Wilderwein

Well-known member
Jag funderar på att byta filtret i min maskin, men står i valet och kvalet. Några menar på att vst ger dem lite bättre shots medan andra inte får till det alls.

Någon som har erfarenhet av dessa två och kan hjälpa mig på traven?

Kareem
 

Wilderwein

Well-known member
Har gjort några espresso med vst filtret. Man får mala lite finare för att få till det men smaken blir en aning mer harmoniserad. Helt klart värt sina pengar.
 

Mayhem

Well-known member
Här var det enda stället jag hittade dem på samt i Australien. Fungerade klanderfritt.
Antingen så ser jag väldigt dåligt eller så finns det inga VST korgar där... köpte du via mail med Square Mile eller? Vad kostade de och hade de alla modeller? Tänkte köpa upp mig på en uppsättning med alla fyra storlekar som finns ridgeless samt singelkorgen...
 

Mayhem

Well-known member
Sådär nu har även jag beställt en VST-korg.

Det finns en sida 2 under Brewing Equipment som är ganska väl gömd:
http://shop.squaremilecoffee.com/collections/brewing?page=2
Haha, jag letade efter en länk till flera sidor tidigare men den var verkligen väl dold... Mörk blå mot svart bakgrund? Inte så användarvänligt. Men det ser ut som att det får bli en beställning direkt mot VST om man skall få de senaste ridgeless varianterna.
 

Wilderwein

Well-known member
at hoppas du blir lika nöjd som jag.

Mayhem, du har helt rätt vill man ha ridgeless så var det bara en butik i USA eller om det var Australien som sålde dem.
 

Alfredo

Well-known member
Shoppade ett VST 18 på Hasbean. Riktigt trevligt från första shotten, behövde inte göra några justeringar men då bytte jag bönor samtidigt så det gjorde nog sitt.
 

j:son

Well-known member
Fick mail nu om att den fanns på lagret igen.
Bara väntat 3 månader eller vad det var. :D
Lite sommar nu bara så det blir inte fullt så mycket kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp