Mitt virusskydd har varnat två av två gånger då jag gått in på RK

exxy19

Well-known member
Hej,

med tanke på de senaste dagarnas händelser så tänkte jag bara berätta att mitt virusskydd varnar för följande när jag öppnar RK-sidan.


2011-12-20 22:05:43 Intrusion Prevention Critical Incoming TCP 46.37.184.227 00-00-00-00-00-00 192.xxx.1.67 6C-F0-49-E8-95-B4 C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe xxx xxxx-Dator Default 1 2011-12-20 22:04:39 2011-12-20 22:04:39
 

Molarin

Well-known member
Vi utsattes för någon form av attack förra tisdagen och jag stängde ner sajten så fort jag blivit uppmärksammad av vakna medlemmar.

Sedan i söndags rullar vi som vanligt utan infekterad kod. Som jag förstår det har någon injicerat kod som via en iframe länkat besökare till en annan sajt. Syftet med attacken vet jag inte och inget från vår databas ska ha stulits.

Vi söker aktivt efter någon som kan åta sig uppdateringar och underhåll av sajten. Hör av er om ni känner någon med erfarenhet av forumprogramvara, databaser o.dyl. som har lite tid över. Självklart mot ersättning.
 

exxy19

Well-known member
Vi utsattes för någon form av attack förra tisdagen och jag stängde ner sajten så fort jag blivit uppmärksammad av vakna medlemmar.

Sedan i söndags rullar vi som vanligt utan infekterad kod. Som jag förstår det har någon injicerat kod som via en iframe länkat besökare till en annan sajt. Syftet med attacken vet jag inte och inget från vår databas ska ha stulits.

Vi söker aktivt efter någon som kan åta sig uppdateringar och underhåll av sajten. Hör av er om ni känner någon med erfarenhet av forumprogramvara, databaser o.dyl. som har lite tid över. Självklart mot ersättning.

Jag är tveksam till om ni verkligen fått bort all skadlig kod, fick just upp följande i mitt virusskydd: [SID: 24280] Web Attack: Exploit Kit Variant 11 detected.
Traffic has been blocked from this application: C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
 

GLC

Well-known member
Yes, verkar vara väldigt vanligt för vBulletin nu i dagarna. Står en föreslagen lösning första inlägget på sida 8, även lite längre ned på den sidan om att lägga upp en htaccess för att spärra ip:t som det verkar komma från.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp