la Pavoni europiccola pre-millenium kaputt

Beanie

New member
Jahapp,

Där rök värmelementet. Vette tusan vad som hände men den fungerade bra i en månad, sen slog jordfelsbrytaren igång så fort jag satte i kontakten. Någon som vet var man kan hitta värmeelement / lämna Pavonin i Stockholm? Vet att det finns orphanespresso eller espressoservice (fast den verkar vara nere) men vill fixa detta snabbt.

/B
 

attis

Well-known member
Väremeelement lär du få beställa, men kanske kan http://www.eldigital.se/ sätta dit det om du inte vill/kan göra det själv. Eventuellt finns det en säkring eller liknande under bottenplattan. Sök lite här bland trådarna så hittar du info...
 

Beanie

New member
Tackar för svaren, Eldigital var jag hos för ett par veckor sedan och de sa att de inte har eller beställer hem så pass gamla reservdelar. Behöver bara egentligen beställa värmeelementet. Kan installera det själv. Kostar ca 1240 inkl frakt från espressoservices. Försöker hitta billigare dock eller samma pris fast här i Sthlm.
 

attis

Well-known member
Finns ingen generalagent i Sverige för Pavoni, så du får nog leta länge då. Kanske går att höra med fabriken om dom kan skicka billigare.
 

Beanie

New member
Har du kollat om lagamati kan hjälpa dig?

Har varit där och de sa ungefär samma sak som Eldigital. Och måste ärligt säga att personalen kändes lite för snobbig. Fick en reservkatalog av Kaffegrossisten fast det var för en Professional istället. Någon som vet om värmeelementet är lika stort som de gamla modellerna?
 

HE

Well-known member
Skriv direkt till La Pavoni och kolla. Beställ från England, det är nog det smidigaste sättet. Jag tror man ska ha grym tur om man springer på reservdelar i Sverige...
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,716
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp