Alex Duetto - problem med ångan

L

lenderboy

Guest
Hej... behöver hjälp!!
Min duetto har funkat jättebra, jättenöjd över 1 år nu.

Problemet: för två dagar sedan fick jag problem när jag ångar mjölken. Ångandet börjar fullt normal men efter några sekunder så börjar den låta som när man ångar på ytan av mjölken, fasten ja håller ångröret under ytan. Resultatet blir massa bubblor i mjölken!!...typ som att det skulle läcka in luft någonstans eller vad kan det vara? jag kan skumma mjölk, så det är inte den männskliga faktorn =)... iaf öppnade ovan sidan och kollade om det läcker eller nått tecken, men inget. Allt är torrt. Det enda jag kan anmärka är lite vatten som kommer ut med ångan...

Någon som kan ge mig lite råd o tips? snälla...
 
L

lenderboy

Guest
Har med hög sannolikhet löst problemet. Ska testa igen på morgonen att skumma mjölken. Problemet var att när jag ångade mjölken och när ja höll munstycket under ytan, proccesen när man värmer mjölken, då ska det inte låta så himla mycket, men i mitt fall så började låta som när man ångar ytan av mjölken. Den pressade alltså in luft i mjölken. Resultatet blev en jvla massa bubblor som va stora, pratar inte om några microbubblor utan bubblor som man få när man blåser i ett sugrör i oboy'en.

Iaf, letade efter någon läcka och till slut testade jag att dra åt den muttern där ångrör sitter fast i, den va väldigt lös. Drog åt den säkert över ett varv. Skummade mjölk efter det och resultatet blev bra igen. Minsta tvivel som finns kvar var någon enstaka bubbla som uppkom men det tror ja va den männskliga faktorn, JAG.

Iaf, alla som har duetton, dra åt den muttern ibland. Man drar ju o snurrar på ångröret dagligen, kanske inte så konstigt att det blir löst efter 1,5 års användning.

Mvh igor, en lycklig duetto ägare
 
L

lenderboy

Guest
Jag har fortfarande problem med ångan, tyvärr. Har försökt att avkalka, plockat isär ångröret och rengjort, dragit åt allt som går att dra åt, men ändå så verkar det som att det kommer in luft någonstans med ångan som skapar bubblor... segt som fan när jag inte kan hitta felet.
tagit kontakt nu med återförsäljaren, får se hur vi ska lösa detta.




Skönt att det löste dig. Detta är ju en av de stora fördelarna med Duetton; att den är lättservad.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp