Bästa pris Mahlköning Vario Home?

Sir Anselm

Well-known member
I Sverige verkar priset på denna ligga rätt fast kring 5000, är det någon som har koll på vart den är billigast inom Europa? Typ 4000 har jag hittat i Tyskland.
 

Lucifer

Well-known member
Var precis i kontakt med kaffemecka,
Hade tänkt mig att köpa en Vario Home. Min förvåning när jag ringde upp dem och han säger "Helt ærligt talt, det er ikke en god kværn. der er mange mange fejl med den."

Varpå han förklarade att de inte säljer till utlandet eftersom att de måste stå för frakten tillbaka när de varit på reparation.
Några problem han nämnde var att inställningarna strulade och att drivremmen och delarna kring den ofta gick sönder, han nämnde det här med att den inte tål sten men också något annat som jag inte förstod riktigt.


Fick ett seriöst och trevligt intryck av dem även om utgången inte blev som jag tänkt mig.
Så kaffefolk, vad är era tankar kan han ha rätt. bör jag satsa på en beg annan kvarn istället vad är det bästa man får för ungefär 3000 kr
 

Thomas

Well-known member
Låter lite slarvigt beskrivet av dem tycker jag.
Kvarnen har funnits länge nu på marknaden; tja, åtminstone några år.
Samtidigt kan jag tänka mig att det ligger något i det. Det är en rätt komplicerad kvarn; jag tänker på elektroniken.
Mitt första ex var stendött när det anlände. Fick sedan ett nytt ex, vilket har fungerat perfekt i över två år nu.
Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med kvarnen.

By the way, vilken kvarn tål att man lägger ned stenar i malverket? Bönor är väl det enda som har där att göra...


Var precis i kontakt med kaffemecka,
Hade tänkt mig att köpa en Vario Home. Min förvåning när jag ringde upp dem och han säger "Helt ærligt talt, det er ikke en god kværn. der er mange mange fejl med den."

Varpå han förklarade att de inte säljer till utlandet eftersom att de måste stå för frakten tillbaka när de varit på reparation.
Några problem han nämnde var att inställningarna strulade och att drivremmen och delarna kring den ofta gick sönder, han nämnde det här med att den inte tål sten men också något annat som jag inte förstod riktigt.


Fick ett seriöst och trevligt intryck av dem även om utgången inte blev som jag tänkt mig.
Så kaffefolk, vad är era tankar kan han ha rätt. bör jag satsa på en beg annan kvarn istället vad är det bästa man får för ungefär 3000 kr
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,629
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp