S: Dalla Corte Mini och Mahlkönig K30

hrbrun

Well-known member
Jag säljer min drygt två år gamla, välskötta, Dalla Corte Mini (inköpt från baristashopen.se) och Mahlköning K30n (som jag köpte beggad i våras).

Maskinen är regelbundet avkalkad och rengjord. Nakenfilter, enkel- och dubbelfilter finns. Extra shower screen.

Jag har gott om tillbehör som följer med: Cafelat Tamping stand och Cafelat Classic Knockbox. Ett par tampers, bryggruppsborste, extra vakuumbrytare, rengöringsmedel och smått och gott. Du får även med en PID som jag köpt för moddning av ångkokaren. En påse finkaffe ingår också.

Mahlkönig K30 (stegade varianten). Välskött. Modifierad hopper (orginalhopper som kapats, ser helt ok ut). Mal en dubbel snabbare än du kan säga backflush. Typ. :p


Nu är maskinerna sålda.
 
Senast ändrad:

hrbrun

Well-known member
Uppdaterat pris. Igen.

Det kan ju inte vara så att det inte är någon på detta forum som letar efter en riktigt bra uppgradering...?!
 

hrbrun

Well-known member
Är det verkligen ingen som har uppgraderingsj@vulen i sig. Det känns märkligt att intresset är så lågt. Vad är det som inte stämmer...?
 

onkelA

Well-known member
jag är nyfiken på att uppdatera från min ascaso i-mini, men det är lite långt till Linköping..
 

hrbrun

Well-known member
Jag kan tänka mig att åka några mil för en överlämning, men det skulle kännas bäst att tillsammans med köparen gå igenom funktionen och se så allt funkar till belåtenhet... Men till Finland åker jag inte med maskinerna :)
 

hrbrun

Well-known member
Jag spelar i en lättare division nu, kvarn och press för det mesta. Finns inte riktigt tid hemma nu när vi blivit flera i familjen. Känns inte bra att så pass fin utrustning står oanvänd... Så passa på nu, den som vill uppgradera till bra prylar..!
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Hade gärna köpt, men har inte riktigt ekonomin till det.
skulle dock passa bra till min Behmor dock...

...hmm, ska se om jag inte kan ordnaupp pengar på något sätt, synd att såna saker ska stå och damma. ;)
 

hrbrun

Well-known member
Jag hade inte använt grejerna på ett halvår.... men visst, nu blir det ju svårt att göra den perfekta espresson hemma... Men å andra sidan, om espressobehovet blir för stort så ringer jag PF013 och danwi :)
 

danwi

Well-known member
Du är alltid välkommen hit! Det var ju trots allt ett bra tag sen vi sågs så det vore definitivt trevligt att ses!

Jag lär väl höra skriet tvärs över stan när din DCM-abstinens blir för stor ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,707
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp