Konsten att runsta inför vintern (låt oss jämföra leksaker med varandra...)

hrbrun

Well-known member
Hepp, snart är vargavintern här. Hoppas jag!

Idag har årets maskininköp (nästan) ägt rum. Har skrivit upp mig på listan för en snöslunga. Det blev en Toro 828 OXE.

Let the sn(/h)ow begin :)
 
Senast ändrad:

attis

Well-known member
Har redan lång snorre så behöver ingen förlängare :)

Blir snösläde i år igen, gillar tystnaden när man skottar :)
 

hrbrun

Well-known member
Jag gillar tystnaden när skottningen är klar :) hoppas jag!

Skämt å sido, men 80-90 meter uppfart i uppförsbacke gjorde jag en hel livsdos med snösläde förra vintern.
 

HE

Well-known member
Jag har precis stoppat in en skräddarsydd spiskassett i vår öppna spis. Nu ska elräkningarna ner! Let the cold begin! :ph34r:
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Jag som är så väldigt gammal, undrar vart alla var när jag var liten, då j*vlar snöade det, länge.
Nu är det ju mer typ halvmeter i någon månad sen får folk panik och börjar prata snörekord och skit..
...någon som behövt åka bandvagn till skolan i småland på länge??

Jag vet inte, jag kanske har växt upp på en annan planet eller så, men jag tycker snö är bra och undrar vad folk skulle göra om det mot förmodan blir en riktigt riktig vinter igen?..


ang. min förberedelse inför vintern... ...mer kaffe och varmare kläder. :p
mina nya leksaker hittills: Handpresso Wild.
 

PerraP

Active member
Du menar då på den gamla goda tiden man rattade in Radio Malmöhus för att lyssna om vägarna var igensnöade eller inte? ;)
Var eviga morgon förbannade man sig över att skolorna på Österlen var stängda bara för att vägarna var igensnöade och inte där jag bodde.

Jag rustade inför förra vintern genom att köpa en fyrhjulsdriven bil. Slipper man skotta ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp