Uppgradera

BlackFox

New member
Jag har börjat tröttna på min Isomac Giada som är min första maskin.
Det är dags att uppgradera.....

Kan ni hjälpa mig att styra rätt i djungeln?

Jag vill ha en bra maskin som jag kan växa med. Pris max 10', gärna något mindre.
Den ska ha dubbelfunktion så jag kan skumma mjölk direkt utan väntetid.
Den måste vara snygg också, rostfritt och vippströmbrytare får pluspoäng.

Rancilio Silva må vara bra, men är för ful;)

Vilka maskiner passar in på min spec?
 

Large

Well-known member
Isomac har dåligt kvalitetsrykte och jag skulle iaf inte våga köpa en utomlands om jag inte var beredd på att få meka lite själv om något går sönder.
De jag klämt på i butik känns "råa" och yxigt ihopkomna. De billigare modellerna har inga finesser och verkar vara ihopsatta på billigast möjliga vis.
Därmed sagt så vet jag att det finns nöjda Isomac-användare vars maskiner gått utan problem i åratal och det finns ingen anledning att tro att de gör sämre kaffe än andra maskiner i HX-klassen.
 

jeanmarc

Member
Jag har själv en Isomac Zaffiro som jag köpte därifrån och installerade PID på, och har hittills inte haft några kvalitetsproblem. Däremot vet jag att deras billigare modeller, typ Giada och Brio har varierande kvalitet, och skulle aldrig köpa dem.
 

BlackFox

New member
Bezzera verkar ligga bra till, Giotton ser helt OK ut...men priset är utanför budget.

Finns det fler förslag?

Det verkar som om det är ganska tunt i segmentet 7-10'.
 

dan nilsson

Well-known member
Bezzera verkar ligga bra till, Giotton ser helt OK ut...men priset är utanför budget.

Finns det fler förslag?

Det verkar som om det är ganska tunt i segmentet 7-10'.


Tyvärr är det så, en hyfsad enkel maskin kostar ju 4-5 tusen så man ska ha tur o kunna tänka sej begagnat för att komma under 10 papp, sen ska du väl ha en kvarn åxo..?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp