Kafferost, hemmagjord, säljes

claesh1

Member
Hej,

Då jag förlorat intresset för själva "rosthantverket" säljer jag min kafferost som är konstruerad av bakmaskin och varmluftspistol (med justerbar effekt).

Bilder finns att se på
http://www.flickr.com/photos/14483885@N00/sets/72157623310096869/with/4356619123/

Det finns många exempel på varianter på detta tema att hitta på nätet. Det jag tycker funkar bra på denna är framförallt den "kupa" (konstruerad av en kakform) som isolerar värmen bra, samt också täpper till så att majoriteten av alla tunna "skinnflagor" som uppstår fångas upp och hamnar i maskinen, istället för utanför. Det som inte ingår som syns på bilderna är kyl-mekanismen, men den är enkel att åstadkomma ändå. Vågen ingår inte heller. Ja ni förstår själva.

Det fina är också att det är mer än en rostmaskin. Det är också en bakmaskin, och en varmluftspistol, och dessutom följer en digital termometer med, som alla kan användas för sina ursprungliga syften. (Dock måste det hål jag borrat i bakmaskinen för termometern tätas för att den ska funka för bak, tex med skruv och mutter). Det följer också med en tygsäck med blixtlås där allt kan förvaras.

Jag tänker mig 500 kr vilket det säkert är värt för de som vill skala upp sina rostambitioner från ugnsrostning.

Eftersom jag inte läser forumet här regelbundet kan spekulanter kontakta mig på claespost-shopper a t yahoo.se, eller på 0705180550. Finns i Stockholm (Årsta)
 
Senast ändrad:

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp