Isolering som klarar 300 C?

martink78

Well-known member
Tänkte isolera trumman på min Quest men har lite svårt att hitta en bra isolering.. Nån som vet nånting som klarar ca 300 grader, är lätt att hantera/klippa och dessutom säkert att ha nära matvaror.. ?
 

Novisen

Well-known member
Tänkte isolera trumman på min Quest men har lite svårt att hitta en bra isolering.. Nån som vet nånting som klarar ca 300 grader, är lätt att hantera/klippa och dessutom säkert att ha nära matvaror.. ?

Hej.....jag använde till min Elektra Armaflex HT 22 mm den tåler minst 150 grader tror det räcker...:))))
Man kan limma eller spänna ihop med slangklämma eller lämplig aluminiumtejp (som jag inte riktigt har hittat..hmm)
 

martink78

Well-known member
Quest är en kafferost så den blir faktiskt uppåt 250-300 grader till skillnad från en espressomaskin.. Men tack i alla fall för förslaget, skall se om de tillverkar nått som klarar lite varmare också. Var köper du sådan isolering?
 

Novisen

Well-known member
Quest är en kafferost så den blir faktiskt uppåt 250-300 grader till skillnad från en espressomaskin.. Men tack i alla fall för förslaget, skall se om de tillverkar nått som klarar lite varmare också. Var köper du sådan isolering?

Ojdå....där gjorde jag bort mig lite......kollade inte vad du skulle ha det till för aparat...;))))
Skall kolla vidare....varför skall du isolera ???
Armaflex kan man köpa hos isoleringsfirmor...

Mvh Anders
 

gabriel b

Well-known member
Du fråga kanske, är det kokaren ni isolerar? Skulle detta funka för att få stabilare temp på min Gaggia Baby Class?
 

Novisen

Well-known member
Du fråga kanske, är det kokaren ni isolerar? Skulle detta funka för att få stabilare temp på min Gaggia Baby Class?

Jag har isolerat kokaren på min maskin men tror inte det hjälper till att få en stabilare temperatur utan den svalnar inte av så fort och då drar den totalt sett lite mindre ström...:))))
 

Marv

Well-known member
Tänkte isolera trumman på min Quest men har lite svårt att hitta en bra isolering.. Nån som vet nånting som klarar ca 300 grader, är lätt att hantera/klippa och dessutom säkert att ha nära matvaror.. ?

Kolla isolering för avgasrör eller isolering för rökanaler från kaminer.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp