Bytes: Fiorenzato Ducale

Sir Anselm

Well-known member
Efter att 1 gång för mycket glömt att tömma avloppsdunken är jag nu lite trött på att behöva svabba golv.

Jag har alltså en Fiorenzato Ducale. En 1-gruppare med värmeväxlare, rotationspump och fast vattenanslutning. Det är en rejäl maskin, kokaren är på 4,7 liter.

Jag köpte den innan sommaren, har bytt pump samt solenoid, avkalkat och rengjort.

Jag är helt och hållet nöjd med maskinen, men jag kör den alltså från en dunk, och har då avloppet till en annan dunk. Den ska man inte glömma att tömma!

Jag skulle nu kunna tänka mig ett byte.

Jag vill ha: HX eller dubbelkokare, helst E-61, vattentank. Jag gör nästan bara kaffe till mig själv, så det behöver inte vara någon stor maskin.

Pga maskinens storlek, eller framförallt tyngd, kan den inte skickas! Avhämtning i Norrköping, är det i närområdet skulle jag kunna köra hem den till dig om du har ett intressant bytesobjekt.

Jag har också en låda med några filterhandtag som jag slänger med, de behöver dock kromas om.
 

TTobbe

Well-known member
Jag är nog lite sugen på ett byte men bor i uppsala. Det jag har att byta med är en expobar lever om den är intressean kanske det andra går att lösa.
 

Sir Anselm

Well-known member
Jag är nog lite sugen på ett byte men bor i uppsala. Det jag har att byta med är en expobar lever om den är intressean kanske det andra går att lösa.

Är det den som heter Expobar Office Lever? Den kan vara intressant. Uppsala är lite långt, speciellt eftersom jag just nu jobbar i Malmö i veckorna och bara är hemma lördag och söndag. Men det kan ju som sagt gå att lösa kanske!
 

TTobbe

Well-known member
Nu har jag haft pjäsen snart 1,5 år och hon blev lite upp piffad här om dagen med nytt spridarfilter och brygg grupps packning en ny dubbel korg och pricken över i ett nytt ångmunstycke som underlättade att skumma mjölken på ett sätt jag inte trodde var möjligt.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Trevligt! Vad använder du för ångmunstycke? Till min maskin följde det med ett munstycke med fyra hål... Omöjligt att skumma med små kannor. Har provat med ett par olika men använder nu Rancilio Silvias senaste pip. Fungerar bra men är lite långsam.
 

Sir Anselm

Well-known member
Nu har jag haft pjäsen snart 1,5 år och hon blev lite upp piffad här om dagen med nytt spridarfilter och brygg grupps packning en ny dubbel korg och pricken över i ett nytt ångmunstycke som underlättade att skumma mjölken på ett sätt jag inte trodde var möjligt.

Vad kul att du är nöjd! Jag är nöjd även jag! Är det något som den maskinen har så är det ju ångkraft så det räcker :lol:
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp