Stockholm J&N Nypremiär

Ailert

Member
Har alla kaffeälskare i Stockholm sett det här ? Det står att dom ska ha provningar 3 gånger om dagen, är det gratis och drop-in eller hur funkar det? Fattar jag rätt om dom bjuder på allt kaffe nu på lördag den 3?
 

martink78

Well-known member
De brukar ha provning varje dag kl 15 och då är det gratis och drop in, så det är det säkert nu också. Brukar vara intressant så jag rekomenderar verkligen att testa.

Edit: Med provning menas alltså koppning, dvs man smakar på kaffet med en sorts matskedar lite i taget.
 

Mayhem

Well-known member
Var inne idag och drack Shakison som sifon och espresso. Bra skit! Kompenserade för gratiskaffet genom att köpa mer utrustning och choklad från loppisen. :)
 

Gotlanning

Well-known member
Drog en dubbel espresso (shakiso) o köpte lite trattar på loppisen, tyvärr glömde de bort flickvännens latte...
 

Jonskon

Member
Jag missade den helgen, men jag tror jag ska gå dit idag eller imorgon, det är roligt att se på när det sifonbrygger och det smakar bra också, tror de brukade använda Kenya AA. Ska se om jag får testa Shakiso istället.
 

kotyok

Member
kanske är lite OT här men jag köpte en andra påse j&n shakiso i vekcan och tycker den smakar jäst, luktar jäst gör den deffenitivt. någon som har erfarenheter av att bönor jäser?
 

martink78

Well-known member
kanske är lite OT här men jag köpte en andra påse j&n shakiso i vekcan och tycker den smakar jäst, luktar jäst gör den deffenitivt. någon som har erfarenheter av att bönor jäser?

Rostat kaffe jäser knappast men råkaffe kan ju råka ut för alla möjliga defekter som mögel, jäsning etc, det är ju en frukt. Och det ger smak på det rostade kaffet. Om jag vore dig skulle jag byta den, det borde inte vara några problem.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Rostat kaffe jäser knappast men råkaffe kan ju råka ut för alla möjliga defekter som mögel, jäsning etc, det är ju en frukt. Och det ger smak på det rostade kaffet. Om jag vore dig skulle jag byta den, det borde inte vara några problem.

Shakison är soltorkad och ibland luktar dessa kaffen fermenterat/jäst. Min erfarenhet säger att detta brukar försvinna om man låter kaffet vila en vecka eller så. Hur färskt är kaffet? Hör av dig till Johan & Nyström och se vad de säger.
 
Topp