Nu har Espresso house någon att tävla mot...

rfi99

Active member
Jag kan tycka att både espresso house, Starbucks och t.ex. Waynes kan göra en godkänd espresso (de gånger jag har varit på dessa ställen) jämfört med vad många kaffeer serverar. De flesta kafeer har idag en espresso maskin och tar ungefär lika mycket betalt, men det är väldigt sällan de vet hur de ska göra en bra espresso. De har också ofta gamla bönor och maskinen är inte speciellt bra underhållen.
 

treefinger

Well-known member
Jag tycker espresso houses bryggkaffe är rätt så bra. Ibland kilar jag förbi där och köper deras ljusrostade variant, brukar smaka fint.
 

Mayhem

Well-known member
Espresso House kommer enligt uppgift byta upp sig till J&N även på espresson i höst så man får hoppas att den hamnar på samma klart godkända nivå som bryggkaffet.
 

martink78

Well-known member
Ja, bryggkaffet är helt klart ett allternativ när de finns i närheten. Espresson har jag däremot inte testat, men espresso blir ju i princip aldrig bra om man inte går till ett specialkaffeställe..
 

Mr99

New member
Äh, Starbucks går man ju till om man vill ha en frappucino, inte en espresso ;)
Marknaden för oss kaffenördar kommer aldrig bli särskilt stor, så det är ju bara att fortsätta vara trogen de få ställena som bryr sig om kaffekonst...

Faktiskt känns det ändå lite gött att SB öppnar, då jag alltid tyckt att de är bättre än EH. Ärligt talat är ju EH bara en dålig SB-kopia, så det är ju gött att originalet äntligen är här.
 

doppio

Well-known member
Bara nån vecka bort nu enligt ett rykte. Alltid bra men nya aktörer som kan skaka om marknaden, speciellt i de krokarna som är en riktigt trist del an stan kaffemässigt. Visst hade man hoppats på en fin liten espressobar där istället men det hade nog aldrig funkat. För stressade resenärer är det snabba puckar som gäller.

Nära från jobbet blir det iallafall.
 

asharidu

Well-known member
Jag tror att starbucks köper upp espresso house eller någon etablerad kedja och byter konceptet till starbucks, om dem nu kommer etablera sig i Sverige.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp