Nespresso till mindre kontor bra eller inte

Richie72

New member
Vi har ett mindre kontor med fem kaffedrickare som inte alltid är inne samtidigt. Nu har jag tröttnat på att det alltid står en kall kanne surt kaffe i köket när man kommer in. När jag sedan bryggt en ny är de slut innan jag hinner säga kaffekopp.

Funderar på en nespresso, enkelt och snabbt, en liten espresso åt gången. Jag har hört att det ska vara gott kaffe men är osäker.

Någon som har förslag på alternativ?
 

puttec

Well-known member
jag skaffade en enkel variant till mitt kontor. Myckrt smidigt och vad man än tycker om kapsel så är det hästlängder bättre än den jede automat som vi oxå har. Alternativet att inte dricka kaffe förrän man kommer hem och kan få riktigt kaffe funkar inte för mig. Då är det här en bit på vägen.
 

gabriel b

Well-known member
Jag köpte mig en Dolce Gusto Piccolo på Elgiganten för 399kr. Fungerar fint/tar knappt någon plats och ger bättre kaffe än de nuvarande Selecta maskinerna...
 

puttec

Well-known member
Det är nog det som är grejen med dessa maskiner. Det är inget super men de gör ändå bättre än tradionella automatkaffemaskiner som de flesta företag kör med. De är bra för det går snabbt o de kan klara många koppar
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp