Fattigmanskaffe...

robbowan

Well-known member
Man lär sig nå't nytt varje dag.

I vissa delar av latinamerika där det inte är så fett ställt rostas majs och kanel tillsammans med kaffebönorna för att dryga ut det dyra kaffet.

Måste testas när man inom kort skall till damens hemland... Intressant! :unsure:
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
följd fråga:

Vart, rent tidsmässigt, ligger första crack på popcorn..
...och kan man dricka kaffe som inte crackat?? (..inte kommit till ens första crack.)
vet ju att det är trendigt med knapt rostat kaffe nu, men tycker det låter dumt.
måste ju vara oekonomiskt i vilket fall. oO
 

martink78

Well-known member
...och kan man dricka kaffe som inte crackat?? (..inte kommit till ens första crack.)

Det finns en del hälsodrycker som åtminstånde delvis innehåller grönt kaffe, sedan marknadförde en av de större svenska rosterierna ett kaffe som delvis innehöll grönt kaffe. MEn det var ett tag sedan jag såg det så jag vet inte om det blev någon hit.. :)
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Vet att det finns krämer med gröntkaffe som ska ha en åtstramande effekt, men hadde inte koll på att det fanns kaffe med grönt kaffe i, tror dock att det handlar om "bantnings" produkter då jag utgår från att effekten är lika åtstramande inne i kroppen som utanpå den. oO

kanske rosta kanel och majs först, sen kaffe och blanda efteråt... ...kanske var det som menades från början, utgick bara från att allt blandas på en gång. :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp