Resultat 1 till 5 av 5

WipeOut - ännu en whiskyvariant

Nu har nog många före mig hittat på exakt samma recept. Men min sambo som är bra på att uppmuntra mina nördiga intressen tyckte att jag skulle hitta på den ultimata kaffedrinken och namnge den efter en av mina favorit-tv-spelsserier; WipeOut (PS1, PS2 och PS3). Namnet ska spegla att det här är drinken som sopar banan med alla andra.

-Gör en enkel espresso i en cappuccinokopp, blanda i ett par teskedar socker tills det löser sig.
    -Häll i ca en matsked whisky av mindre rökig sort (själv har jag använt Monkey Shoulder som jag tror är en blended).
    -Skumma mjölk och tillsätt till kaffet på cappuccinovis.
    -Ringla chokladsås över i något läckert mönster och servera.

Chokladsåsen blir lättare att hantera om den fått stå i rumstemperatur. Min sambo och jag är väldigt förtjusta i den här varianten. Utan chokladsåsen så blir det ju en form av "light-irish" som också är väldigt lyckad.

För övrigt kan jag varmt rekomendera spelserien. Framförallt WipeOut 2097 är ren 90-talspoesi.
    Senast redigerat av BloodyMezzo den 2011-07-29 klockan 13:16.

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2007
    Ska definitivt testas, om inte annat så för namnet!
    -----------------------------------------
    Grimac Twenty, Compak K3 Touch, Aeropress, Bodum Brazil, Wilfa CGR-1, Behmor 1600

Haha! Det bästa med att uppfinna saker är att man får namnge sina dumheter.

Citat Ursprungligen postat av Alfredo Visa inlägg
    Ska definitivt testas, om inte annat så för namnet!

Hittat på en ny dumhet. Sambon kom hem med vegetarisk marshmallow (utan gelatin). En märkligt kladdig historia på burk. Gjorde sig lysande bra i hemgjord glass. Har även försökt med en skopa på toppen av en cappuccino. Det funkar faktiskt hyfsat! Jag tror den får heta White Thrash för idéen är så barbariskt smaklös. =)

Platta ut smeten på ett bakplåtspapper till önskad tjocklek (ca:1,5 - 2cm funkar), smält 200g mörk blockckoklad och rippla över kakan, ta en vass kniv och dela upp till lagom bitar.Platta ut smeten på ett bakplåtspapper till önskad tjocklek (ca:1,5 - 2cm funkar), smält 200g mörk blockckoklad och rippla över kakan, ta en vass kniv och dela upp till lagom bitar.Platta ut smeten på ett bakplåtspapper till önskad tjocklek (ca:1,5 - 2cm funkar), smält 200g mörk blockckoklad och rippla över kakan, ta en vass kniv och dela upp till lagom bitar.???
    You can get score highest marks in ccie training dumps exam using pmp certification and test king which are prepared by top certified professionals, stevenson ccna wireless training; both are marvelous in www.the-bac.edu

Liknande ämnen

1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 07:55
  2. Ännu en nybörjare!
    Av Emmalidköping85 i forum Hantverket
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 17:14
  3. Ännu en kaffedrickare...
    Av Kent i forum Presentationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 10:34
  4. Ännu en rostningspremiär