Linköping - Babettes Kafferi

edahl

Active member
Följande finns att läsa på bloggem för Babettes Kafferi (http://babetteskafferi.wordpress.com/)

"Det börjar närma sig nu, bara två veckor kvar…

Den 11 augusti klockan 14.00 slår vi upp portarna till Babettes med kaffe, konst och kultur fram till klockan 21.00.

Vår kafferostare kommer vara där och snacka bönor och smaker. Vernissage för Mika Liffner. Musik från lokala förmågor.

Sprid gärna det, och kom själva och besök oss på vår stora dag!"

Detta låter lovande! På bloggen går att läsa att de skaffat en La Marzocco Linea och att de kommer ha kaffe från Johan&Nyström.
 

hrbrun

Well-known member
Har för mig att det var en artikel i Corren om detta för några dagar sedan. Hittar den dock inte på nätet.
 

Illern

Member
Öhm, har de missat att skriva _var_ de ska öppna någonstans på hemsidan? Det finns en bing mapvisning på facebooksidan dock (Stora badhusgatan 4).
 

osks

Well-known member
Jag gick förbi idag och det är på Stora Badstugatan 4, som alltså är platsen de visar på kartan på Facebook-sidan. Dock stämmer inte adressen om man söker på Google Maps eller Bing, för då hamnar man vid Trädgårdstorget 4.

Det ligger alltså mitt på den sneda gatan mellan Klostergatan och Hospitalstorget.
 

edahl

Active member
Jag har nu varit på Babettes både igår och idag och provat både öppningsbuffé och ordinarie meny. Vill ge dem riktigt bra betyg! Igår var, med rätta, lite stökigt eftersom det var premiär och nyöppning med allt vad det innebär. Trots det höll kaffet riktigt god kvalité.

Det blir definitivt fler besök till Babettes Kafferi för min del.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp