Packade upp en trasig Rocket Giotto PP

Mayhem

Well-known member
Boka frakt själv kommer bli svindyrt som privatperson, så om du inte råkar jobba för ett företag som har bra fraktavtal med någon som har täckning England-Sverige blir det nog till att försöka med annan återförsäljare tyvärr.
 
@Manhattan: Bra tips, bra priser, faktiskt bättre än BB.

@Mayhem: Räknade på frakt och det skulle blir lika dyrt som maskinen själv :(

Jag har bjudit hem en kille som kan svetsa så om han bedömer att det går att ordna utan att förstöra maskinen så behåller jag den och ger dom dåligt samvete på BB - för det ska dom ha!!
 
Senast ändrad:
Enligt yrkesmannen måste den ha blivit våldsamt påverkad för att bli så skadad som den är. Att två maskiner skickade från Bella Barista till samma adress skulle blivit släppta i backen av speditören låter ju osannolikt. Dessutom är kartongen inte alls påverkad vilket för tankarna till att de paketerades ned i trasigt skick. Jag blir inte klok på det här, men nu åker i alla fall även den här maskinen tillbaka till Bella Barista och den här gången blir det ingen affär med dom. Jag tar istället en paus med införskaffandet av en maskin. Typiskt när man äntligen slår till på något ...
 

davepal

Active member
Kändes som sagt väldigt underligt att 2 maskiner skulle ha samma problem vid ankomst och det känns även som om du beskriver att man får ta i lite för att fogarna ska släppa. Riktigt tråkigt detta, BB som annars är toppklass! Du får kolla vidare bland leverantörerna, lycka till!
 

orvadet

Well-known member
Jag lyfte min ECM Giotto i spillbrickan och pajade den själv :), nu har ju jag tillgång till svets så det spelar inte så stor roll ....
 
Jag tyckte de jag fick var allmänt lite sneda och vinda - beror det på att dom är handknackade eller var det måndags-X som jag fick? Se bilder ...

DSC_0014.JPG
Topplocket lutar och är olika högt i alla hörnen ...

DSC_0013.JPG
Taskig passform ...

DSC_0008.JPG
Ska det se ut så här?

Ska man behöva äga en svets för att köpa en Giotto?
 
Senast ändrad:

orvadet

Well-known member
Ska man behöva äga en svets för att köpa en Giotto?[/QUOTE]

Nej, det tycker jag inte men de håller inte för att lyfta i spillbrickan och baksidan, iaf inte de gamla från ECM. Ser inte bilderna du skickat med...
 

davepal

Active member
Hur gick det nu då Kasken? Fixade din kompis svetsningen eller skickade du tillbaka och tog tillbaka pengarna för maskinen? Det ser i alla fall riktigt illa ut. Har aldrig hört/läst om något liknande med en sådan här maskin. :huh:
 

at

Active member
Måste vara ett(två) måndagsex. Min Giotto ger ett mycket gediget intryck och allt ser rakt ut...
 
Jag sitter fortfarande med min andra maskin nedpackad och väntar på att UPS ska komma och hämta upp den.

Min svetskunnige vän menade att det inte bara handlade om att svetsa dit brickan utan att man även behöver böja tillbaka bottenplattan som blivit intryckt vilket betyder att maskinen måste plockas ned helt o hållet. Även om vi hade svetsat dit brickan så hade det blivit en vinkel på brickan som hade gjort att den sett ful ut.

IMG_0630.jpg
Den sneda brickan sitter fastsvetsad på bottenplattan som blivit intryckt.

Jag hör av mig här när saker o ting har förändrats.

@at: Det är precis så jag vill att min Giotto ska vara ... Är det så att din Giotto är helt utan glapp mellan delarna när du satt på det rostfria på droppbrickan?

DSC_0008.JPG
Så här ska det ju inte se ut enligt mig.
 
Senast ändrad:
Nu har UPS hämtat den andra maskinen och BB har lovat att skicka en ny inom ett par veckor som ska paketeras i en trälåda.

Som vanligt är man lite skraj när man hamnar utanför den förväntade vägen i orderprocessen.

Vi får se, BB känns än så länge förtroendeingivande trots strulet med maskinerna ...
 
Senast ändrad:

davepal

Active member
Min powerlampa på min maskin la mystiskt av här om dagen. Den lyser inte oavsett om maskinen är på eller om vattnet börjar gå lågt, något irriterande. Har mailat BB o se vad man kan göra. Knappast så man orkar skicka tillbaka en såpass stor pjäs för en lampa, kan vara så att den är trasig (konstigt nog efter lite mer än en månads användning). Monteriva, befinner de sig i Stockholm eller Göteborg?
 

davepal

Active member
Fått svar ifrån BB o de skickar en ny lampa till mig med instruktioner, så bra service där igen. De hade fått byta på en rad maskiner, så verkar vara något
fabriksfel på vissa. Dvs att powerlampan har en tendens att "gå".
 
Nu har BB dragit sig ur affären och betalat tillbaka pengarna - ja nästan alla pengar eftersom jag förlorade 134 SEK pga sämre växlingskurs. En av mina sämre affärer någonsin och en tafatt erfarenhet av näthandel. Nu återstår bara frågan vad och vart man ska handla nästa maskin?
 

normende

Well-known member
Trist

Måste kännas tråkigt. Kanske Bella Barista inte kände att du skulle bli nöjd ifall dem skickade en tredje maskin. Inte vet jag. Trisst för dig att du fortfarande står utan maskin.
Kanske du skall satsa på en annan maskin då denna verkar vara bristfällig i sin konstruktion.
Lycka till
PS Från en som har varit med om mycket reklamationer. En del har bara otur helt enkelt.
Mvh
Lars

Nu har BB dragit sig ur affären och betalat tillbaka pengarna - ja nästan alla pengar eftersom jag förlorade 134 SEK pga sämre växlingskurs. En av mina sämre affärer någonsin och en tafatt erfarenhet av näthandel. Nu återstår bara frågan vad och vart man ska handla nästa maskin?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp