Mitt portafilter läcker

botze

Well-known member
Hej,

Mitt portafilter har börjat läcka, d.v.s. när jag brygger kaffe så rinner/läcker det över kanten, även om jag drar fast det hårt. Det är INTE brygghuspackningen för den har jag precis bytt, det problemet hade jag tidigare. Så då återstår väl bara portafiltret? För det är väl portafiltret som sluter tätt (ska sluta tätt) mot brygghuspackningen, så det måste väl vara någon av de två?

Varför läcker då portafiltret? Jag kan inte se någon fysisk skada på det, möjligen är det något ärgat men inte mycket, dock är det rätt gammalt, har aldrig bytt det och maskinen är väl typ 7-8 år...
 

PF013

Well-known member
Ska man vara petig så är det filterkorgen och inte portafiltret som tätar mot packningen. Kolla att kanten på korgen är jämn och fin, så du inte varit lite för våldsam vid knockboxen. :)
 

botze

Well-known member
Ska man vara petig så är det filterkorgen och inte portafiltret som tätar mot packningen. Kolla att kanten på korgen är jämn och fin, så du inte varit lite för våldsam vid knockboxen. :)

Jag menar ju filterkorgen, tack för förtydligandet :)

Jag har garanterat varit för våldsam då jag inte har någon knockbox utan knackar ut kaffet direkt i vasken, inte bra menar du? :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,625
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp