K: 49 mm tampers

biofoder

New member
Jag är på jakt efter en 49 mm tamper till min La Pavoni Europiccola.Det är riktigt besvärligt att få tag på en ny och estetiskt tilltalande. Ingen som har någon över som tröttnat på sin lever-maskin eller nyligen bytt ut sin? Eller någon som har tips på var man kan få tag på en, gärna med detaljer i trä?
 

johey

Well-known member
Jag köpte min Xpressivo på Kaffemaskinen. Den har som standard svart gummihandtag, men de har även utbyteshandtag i trä. Nu var det ett eller kanske två år sen, men då var attityden att dessa alltid ska finnas på lager.
 

Eugene Tooms

Well-known member
Jag köpte en på Te och Kaffehuset i Malmö. Strax under 300kr. Stål med plasthandtag i olika färger. Hade sönder Pavonin innan jag hann prova tampern men kör nu med en likadan (men större) till min Silvia.
Inte trä eller hantverkskänsla men en stabil och bra tamper till ett bra pris.
 

Itzak

Member
Jag har varit i kontakt med svenska tamperfabrikatet Impod. I dagsläget har de ej någon tamper i 49 mm, men då de är mitt uppe i nyproduktion så kan det gå att specialbeställa. Dock kan det tillkomma en engångskostnad på ~500 kr för att ställa om verktyg, en kostnad som eventuella köpare i så fall får dela på.

Då jag är väldigt intresserad av att beställa en till min La Pavoni pre-millenium (en Esclamativo 49 mm tamper i svart backelit) tänkte jag kolla om någon här är sugen på att också köpa en. Är vi fler så blir det billigare! Men skynda! De börjar tillverkas redan nästa vecka (v.35)!

Jag har en Inerrogativo 58 mm från Impod sen tidigare och kan rekomendera deras produkter skarpt!
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp