Wilfa CGR-1 för 399 kr!

Sir Anselm

Well-known member
Koden fungerar fortfarande verkar det som. Beställde precis en, får se om det blir jobbkvarn eller extrakvarn hemma...
 

jeanmarc

Member
Tackar för svaret. Gör inte press så ofta och laborerar således sällan. Man skulle haft två presskannor för att testa olika malgrad simultant :)

Finns ingen patentlösning. Beror på dosering, vilka bönor böner man använder, och hur man vill ha kaffet.
Kör man någon fin singelböna så maler jag på grövsta o låter det dra i 4 minuter.
Ibland blir det på mitten o då får det dra 1½-2 minuter.
Maler man finare så blir det för mycket sump i koppen.
Doserar mest 7g/dl vatten, men ibland mer...
Testa dig fram till det du gillar :)
 

dhanjel

Member
Verkar tyvärr inte gälla längre :( Är det ändå en bra kvarn för 688kr som den kostar nu? (Om man vill hålla sig under tusenlappen)
 

Mayhem

Well-known member
Enligt Zoegas Facebook-sida skall erbjudandet fungera fram till den sista juli, dvs ett par dagar till. Jag beställde en kvarn förra veckan och fick inte heller koden att fungera omedelbart, trots att koden tydligt stod att den var registrerad så gavs ingen rabatt men vid senare försök så gick det vägen.
 

dhanjel

Member
rodak, tack för tipset. Beställde och hämtade på elgiganten, blev 250kr billigare än att köpa den direkt i butik. Bra system dom har :)
Har kört en malning brazilian yellow bourbon för perkulatorn och blev ganska nöjd, får trimma in mig lite och hitta lagom nivå till resterande apparater med.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp