Kaffejam i Lund

Kära kaffenörd, livsnjutare och vän.

Det har varit stiltje på kaffefronten i akademikerstaden Lund. Dags för att ändra på det!

Som student på LTH med ideellt arbete i blodet tänkte jag börja så smått med att dra ihop en liten träff. Lättast möjliga: prova lite kaffe, dela idéer, tekniker och filosofier kring kaffe.
Ta med kaffe, maskin, kvarn, tryckmätare, termometer, våg, mikroskop och trippel civilingenjörsexamen i reglerteknik, fluidmekanik och processkemi. =)
Eller kom som du är med en påse nyrostat i handen och glatt sinnelag så kör vi.

På grund av studentekonomi så kan jag endast bjuda på enklare mat och tilltugg!

Skriv vad du känner för denna idé så ordnar vi nåt som alla tycker är bra.
Jag ser fram emot att träffa dig!

Hälsningar,
Jesper
248991_10150264804635021_550920020_9169468_1979629_n.jpg
 
Aha.. F06 här =)
Då hoppas jag du dyker upp till LTH 50 år home coming days. Tydligen väldigt många (+500)
anmälda.
 

attis

Well-known member
Kul ide, bor egentligen inte så långt bort. 25 mil eller så. Men SJ vill som vanligt inte ha fattiglappar som kunder, 500 ToR känns lite för saftigt för en (eller två) kaffe.
 

jonasy

Well-known member
Låter som en utmärkt idé! Dock befinner jag mig "hemma" i Uppsala över sommaren ... Kan ta med min Aeropress om nån vill testa den. Har dock bara läst grundkursen i reglerteknik (I07). Kan styra upp något snitsigt derivatinstrument med kaffepriset som underliggande tillgång om någon är sugen?
 
Låter som en utmärkt idé! Dock befinner jag mig "hemma" i Uppsala över sommaren ... Kan ta med min Aeropress om nån vill testa den. Har dock bara läst grundkursen i reglerteknik (I07). Kan styra upp något snitsigt derivatinstrument med kaffepriset som underliggande tillgång om någon är sugen?

Ta med den! Jag har också en men har inte använt den så mkt, min Elektra A3 står för merparten av kaffeintaget.
Haha, så länge du inte gör det med Black and Scholes som grund. Blir så dåliga approximationer i svansarna. Försök att dra med folk du känner som delar intresset. Riktigt kul om vi får ihop ett gäng med en massa kaffe, maskiner och kvarnar. Bor nära sjukhuset så ev överintag av koffein kan lätt kompenseras för...
 

Fällman

Member
En utmärkt ide, jag kommer gärna om jag har tid. Roligt att se att det finns ett antal i Lund och på LTH som inte nöjer sig med att dricka vad som helst. Får se till att fixa min Brasilia för den är ju släpbar. Man kanske skulle fixa en rullande bardisk att ha den på hmm....

Oskar
 
Topp