Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 22
    Junior Member Jonskons avatar
    Reg.datum
    mar 2011

Bra kaffebarer

Har besökt Malmö den senaste veckan, och mitt intryck är så sjukt bra. Första kaffestället jag var inne på, Lilla Kafferosteriet, riktigt skönt ställe, trevlig fik, och god egen espressoblandning. Men visst, det kan bli bättre. Besökte även Solde kaffebar och fick prova Veras espressoblandning, och jösses, den blandningen skiljer sig, jag kan inte beskriva det men jag skulle säga att karaktären på det kaffet ger sig till känna på ett mycket härligt sätt. Var såklart tvungen att gå tillbaka ditt ett par dagar senare. Nu var det Mästers espressoblandning i kvarnen, och det var inte sämre, kaffet smakade underbart, en härligt upplevelse.
    Tänkte även besöka Djäkne kaffebar, men det får bli vid ett annat malmöbesök. Hann dock med Melvins och deras koppikaffe, supertrevliga baristor.
    Det är kanske någon annan som kan ge sitt intryck av Djäkne, det verkade vara ett skönt ställe..
    // Jonskon

Jag har på kort tid blivit mycket förtjust i Djäkne! Riktigt schysst bar, Johan & Thor är trevliga prickar, och satsningen på dubbla kvarnar, med ett huskaffe och ett "Veckans" känns som ett exceptionellt trevligt koncept.

/Fabian

Te&Kaffehuset på Fersens väg säger jag! Båda baristorna är jättegulliga och gör gott kaffe. Varför inte ta en chokladbit till kaffet och samtidigt blicka ut över Malmös paradgata nr 2 (Regementsgatan nr1)

Stenqvist, jag tar fasen gift på att det är mer fotgängar- och blåljusaction på Fersens väg. Och vi är inte gulliga, vi är tuffa, astuffa!

Njutbar och Café 14 rekommenderas också varmt.

/Fabian

Fabian, din lilla spjuver där!
    Icke att missa är även Melvins. Trevligt häng.

Senior Member
    Reg.datum
    maj 2009
    Djäkne är bra, har tagit några cappucinos där. Kanske lite väl steril inredning, snyggt men "kallt". Melvins gillade jag också.

Lilla Kafferosteriet har jag besökt några gånger, men senast hände en grej som jag tycker var rätt dålig. Jag hade beställt och betalt min cappucino, stod och väntade på att tjejen vid maskinen skulle göra den. Då kliver en tjejkompis till henne fram till disken och säger att hon vill ha en cappucino. Till min stora förvåning serverar hon då tjejkompisen först. Såvitt jag kunde betalade hon inte heller för den.

Vet inte om jag är extra petig då jag jobbar med kundbemötande och kundservice, men jag reagerade negativt på detta. En betalande kund som beställt, betalt och står och väntar bör i mina ögon alltid gå före en polare som man bjussar på en cappucino. Speciellt som denne tränger sig före i kön.
    Le Blogg

Expobar Office Leva
    Mahlkönig Vario Home
    OrphanEspresso Pharos

Lilla Kafferosteriet (i alla fall huvudbaren) är väl ett ställe man främst besöker för stämningens och atmosfärens skull. Det är inte alltid kaffeupplevelsen är i topp, det är väl lite för många kockar bakom disken för att kunna hålla samma höga nivå hela tiden.

...och därför går man ju till baren där bakom med furstlig* service av sötnosarna Erik och Kristian?

/Fabian

*Vad kallar man det annars, när det bryggs i guld?!

Liknande ämnen

1. kaffebarer i USA.... bra info
    Av chutzpah i forum Någon annanstans
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 20:32
  2. BRA kaffebarer i Kanada och USA
    Av goldfish i forum Någon annanstans
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 00:18
  3. Kaffebarer - din topplista!
    Av Molarin i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:46
  4. Gaggia MDF (bra kvarn till bra pris?)
    Av YocaL i forum Hårdvara
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 01:21
  5. Kaffebarer for Europaresan?
    Av von Thor i forum Någon annanstans
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 14:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg