Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 22 av 22
    Senior Member
    Reg.datum
    nov 2012
    Solde!
    Kanske inte Sveriges mest inspirerande lokal men de serverar definitivt ett av de bästa kaffen jag druckit. Inget besök i Malmö är komplett innan man druckit en espresso eller två hos dem

Tänkte besöka Solde och Lilla kafferosteriet idag. Är de någon som hinner rekommendera vad man ska välja för kaffe? Vad är de bäst på?

Det har pratats mycket i lokala medier den senaste veckan om att Starbucks lämnar Malmö och satsar på fler kaféer i Stockholm och Mälardalen i stället, där deras typ av kaffe går hem bättre. Personligen besöker jag inte Starbucks, jag tycker deras espresso är för blaskig jämfört med exempelvis den på Espresso House, om vi nu ska hålla oss till kedjorna. Kanske är det inte någon katastrof att kedjan försvinner. Ett kräset land som Italien har ju inte ett enda Starbucks, även om kedjan har hållit på att försöka öppna ett kafé i Milano i ett par år nu. Nu verkar det snart bli av. Men kommer milanesarna verkligen att gå dit?
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Senior Member awols avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inte heller något fan av Starbucks, men kan tänka mig att det skulle funka i en metropol som Milano. Lockar säkert turisterna om inte annat.

Ja, turisterna skulle säkert gå dit (det verkar som om Starbucks har hittat en lokal vid piazzan vid domkyrkan), men varför italienarna skulle byta ner sig är svårare att begripa. Det finns redan ett utmärkt kafé mittemot domkyrkan som serverar kaffe och smårätter med en finess Starbucks aldrig kommer att kunna mäta sig med.

080220133742.jpg
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Solde Kaffebar på Regementsgatan 2 (vid Södertull) är alltid värt ett besök för gott kaffe. Jag har för mig att de säljer bönor och färdigmalt också, men jag ska inte svara på det.

Liknande ämnen

1. kaffebarer i USA.... bra info
    Av chutzpah i forum Någon annanstans
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:32
  2. BRA kaffebarer i Kanada och USA
    Av goldfish i forum Någon annanstans
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:18
  3. Kaffebarer - din topplista!
    Av Molarin i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 20:46
  4. Gaggia MDF (bra kvarn till bra pris?)
    Av YocaL i forum Hårdvara
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 00:21
  5. Kaffebarer for Europaresan?
    Av von Thor i forum Någon annanstans
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 13:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg