Stockholm Stockholms bästa cafeer

hej jag och många nya här på forumet vi vill få tips på bra cafeer i Stockholms inne stad, de ska vara i en mysig miljö bra servering bra personal och bra lokaler så man kan sitta ner och njuta av sin espresso eller vad man har tagit det ska inte vara så dyrt heller och de ska vara ute plats också och sen så man kan ta med sig sina nära och kära de ska finnas så man kan köpa presenter och fina utbud av kaffet. :angry:
 

Rosebud

Member
Jag gillar att ta en kaffe på översta våningen av kulturhuset. Kaffet är helt ok, (brukar dricka cappuchino) och det finns ett utbud av teer och sötsaker, men för mig är det bästa med detta ställe utsikten från fönsterborden ner på plattan och resten av city.
 
Senast ändrad:

robbowan

Well-known member
Rent kaffemässigt säger jag nog V Street. Alltid bra kaffe, bra och kunnig personal samt att jag gillar den avskalade och lite rougha designen.

Ska jag däremot sitta nå'n timme och gagga så väljer jag Koala Café. Visst, inte lika bra kaffe men otroligt trevligt ställe, bra värd/ägare och schysst mat som inte går enligt svensk standard med standardmackor, morotskakor och quiche utan kör på australiskt med riktiga pajer, korvar, sticky dates samt matiga mackor.
 
Senast ändrad:

Jay

Well-known member
Ska jag däremot sitta nå'n timme och gagga så väljer jag Koala Café. Visst, inte lika bra kaffe men otroligt trevligt ställe, bra värd/ägare och schysst mat som inte går enligt svensk standard med standardmackor, morotskakor och quiche utan kör på australiskt med riktiga pajer, korvar, sticky dates samt matiga mackor.
är det han på st eriksplan som serverar "aboriginal coffee"?
 

robbowan

Well-known member
Gillade för övrigt Café Esaias nästan längst upp på Drottninggatan nu senast. Bra service, bra kaffe (inte etta på favoritlistan, där ståtar fortfarande V Street) från El Salvador (så damen är nöjd också) och schyssta mackor (Reuben Sandwich i det senaste fallet).
 

Moa

Member
Ang. Esaias vs. VStreet svänger jag nog åt andra hållet jmf med robbowan; Tycker att Esaias håller jämnare kvalitet. Men båda gör ju utsökt kaffe och är trevliga.

Kura café vid Bonniers konsthall/St. Eriksplan är annars inte så tokigt. Lite sämre än båda ovannämnda, men lite bättre än ~resten, tycker jag.
 

GN

New member
Hej, jag vill gärna slå ett slag för KAFFEBAR på St: Pauls gatan (tidigare på Hornsgatan).
Bra priser! Bra kaffe! Dock endast ett fåtal smala bord utomhus...
Annars SOSTA på Sveavägen (nära Rådmansgatan).
Il Caffé på Bergsgatan (nära Sheelegatan) om man är på Kungsholmen.

Mvh
Gunnar
 

Molarin

Well-known member
562679_10151171968513689_1151846612_n.jpg

Jag har under veckan som gått besökt ett antal kaffebarer/kaféer i Stockholm. (Esaias, V Street, Kaffeverket, Drop, Mellqvist, Xoko, Non Solo, Kura).

Generellt sett håller dessa ställen genomgående hög kvalitet. Kura och V Street serverade enligt frugan bäst cappuccino. V Street och Kaffeverket serverade mycket trevlig espresso. Bäst brygg fick vi på Esaias och Xoko. Enda bottennappet var en sur bryggkaffe på Mellqvist.

V Street var absolut det ställe som tilltalade mig mest. Genuint trevligt. Bra läge, avslappnad inredning och välkomnande killar bakom baren. En glad hälsning till varje gäst som stiger in genom dörren. (Där har Göteborg mycket att lära). Italienskt kaffe i standardkvarnen men även en "nördkvarn" med alternerande kaffen. Rock från Åre Kafferosteri vid vårt första besök och Simply Black från Haugaard två dagar senare. V Street vann även ungarnas hjärtan med sina hemgjorda chokladbollar och stans bästa islatte.
 

asharidu

Well-known member
V Street ska jag testa var inne på deras hemsida de har helt okej priser och om kaffet är bra så är det ett stort plus :)

Men deras hemsida är rutten det står varken adress eller öppettider.
 

robbowan

Well-known member
Italienskt kaffe i standardkvarnen men även en "nördkvarn" med alternerande kaffen. Rock från Åre Kafferosteri vid vårt första besök och Simply Black från Haugaard två dagar senare. V Street vann även ungarnas hjärtan med sina hemgjorda chokladbollar och stans bästa islatte.

Nu har jag inte varit inne efter semestern, men de har väl fortfarande göteborgska deMatteo?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp