Stockholm Stockholm i juli

martink78

Well-known member
Hej, jag resa varje år 2-3 gånger genom Stockholm, till stugan (Åland). Jag gärna vill provsmaka en färskrostat espresso varje resa. Vem rosta espresso i Stockholm, och var kan man provsmaka den?

Drop Coffe http://dropcoffee.se/index.php/dropcoffee/kontakt/ och Johan & Nyström http://www.johanochnystrom.se/konceptbutik.php?page=Konceptbutik rostar kaffe (för espresso och annat) och har cafeer i Stockholm, nära varandra, så du hinner besöka båda.

Finns en Slayer i Stockholm?

Slayer? Slaktare? Köttaffär?
 

Mayhem

Well-known member
Nytt ställe tillagt, Esaias på Drottninggatan 102. Serverar da Matteo Vallgatan ur en LM Strada MP.
 

Tamper

Well-known member
Esaias är värt en omväg. Vallgatan i kvarnen och bara hembakat. Den gamla unkna kaffet från Tintarella Di Luna har kastats ut tillsammans med den gamla inredningen och man har skapat en helt ny espressobar som helt klart kommer att få många nya nöjda kunder.

Roligt att se en till ny espressobar med höga ambitioner!
 

Mayhem

Well-known member
Kura har nu börjat ta fram egna kaffen i samarbete med Kulbay Coffee. Först ut är en brasiliansk singel i espressokvarnen, men kommer givetvis varieras efter säsong och tillgång på kaffen. Cymon pratade också om att arrangera fler koppningar och få kunderna/kaffenördarna involverade i urval och rostning. Exciting times indeed!
 

svartvest

Well-known member
När jag trycker på länken så får jag upp kartan men inte några punkter. Är det fel,eller gör jag något fel?
 

svartvest

Well-known member
Tack nu fick jag den att fungera, nästa vecka blir en snabb sväng..gröna bönor...något ställe som rekomenderas??

Smakfamiljen, Henrik håller väl till på Hornsgatan 49 om jag minns rätt.

Hade för mig att det fanns en te och kaffehandel i gamla stan som sålde gröna böner?? Någon som vet??
 

hne

Well-known member
Kaffecompagniet har fyra olika J&N. Kahls i Kista hade tre egna sorter för ett tag sedan. Gamla stans te- och kaffehandel har jag hört har några sorter av okänt ursprung, men från namnen på dem skulle jag gissa att det är J&N och Kahls.
 
Topp