Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 32

Stockholm i juli

Hej!
    Ska till sthlm i juli och vill gärna ha tips på bra ställen man kan gå till för att få en bra espresso. Även på ställen där man kan få bra fika överlag men också ställen där de säljer kaffetillbehör. Vet att det finns trådar med svar på dessa frågor men många tycks vara gamla och utbudet kan väl ändra sig över tid?!

tack på förhand
    /Emma

Junior Member Jonskons avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Om det var jag som skulle besöka sthlm så skulle det bli en tur till söder. Först götgatsbacken och espressino, därefter skulle jag svänga av ner på sankt paulsgatan och mot Swedenborgsgatan 7, Johan och Nyströms konceptbutik. I närheten finns även Drop Coffee. Sen skulle jag ta mig till St. eriksplan och besöka Mellqvist, kaffeverket eller Non solo bar alla vid/nära rörstrandsgatan, Mellqvist har riktigt goda mackor också. Efter det hade jag kopplat av med en skön bok eller en dator på Ritorno, ett bra ställe om man är ute efter en långfika. Efter denna välbehövliga pausen skulle jag ta mig ner till city, eller nej först skulle jag ta en omväg förbi Cocovaja på st. eriksgatan 107? och därefter ner mot city, nära centralstationen finns V street Cafe. Vill du testa lite italienska cafeer skulle jag testa Bianchi Cafe nära Kungsgatan eller Cafe Nero vid Odengatan. Hoppas det var till hjälp, du kan ju skriva vilket cafe du tyckte var bäst sen, om du besöker nåt av ställena ovan.
    // Jonskon

Missa dock inte Kura, drick Love Coffee och ät cup cakes på Cupcake STHLM, samt gå till Martin på Kaffecompagniet (Birkagatan) för kaffeprylar och en trevlig aeropresskopp!

Cocovaja på St. Eriksg 107 verkar ha sommarstängt tills augusti, synd då det är bästa mackorna jag ätit.

/Fabian

Tackar så mycket för tipsen! Läste också på cocovaja att de hade sommarstängt, synd! Men nu har jag ju iaf några ställen att ta mig igenom och det ser jag verkligen fram emot.
    Tack
    /Emma

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Too much is not enough

tack den kartan ska jag kolla närmare på!

Snickarbacken 7 är ett absolut måste! Där brukar finnas många roliga kaffen, som man hittar på mycket få andra ställen i landet.

/Fabian

Mayhem, Vad betyder de olika symbolerna?

Liknande ämnen

1. Ersättningsshop tills baristashopen öppnar igen i juli?
    Av maskros i forum Shopping & konsument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 19:20
  2. Hemrostningskväll - Stockholm?
    Av Henrik i forum Träffar och events
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 09:29
  3. Kokkaffe i Stockholm?
    Av Molarin i forum Stockholm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 12:40
  4. Månadens inlägg juli 2007 - resultat