Tips på ny kvarn till Rocket giotto Evo?

Lugnibussen

New member
Hej alla!

Hur just skickat i väg en beställning på en Rocket Espresso GIOTTO EVOLUZIONE, är faktiskt en maskin vida överskridande min kunskapsnivå men ser det som en långsiktig investering.

Nu är problemet att jag inte hitta någon passande kvarn, och behöver lite tip och råd.
Så frågan är, vilken Kvarn ska jag köpa?
Max 4500 kr.

Mvh

PJK
 

at

Active member
Hej!

Jag kör Compak K-3 Touch till ovan nämnda kaffemaskin.
En bra och prisvärd kvarn...

/AT
 

Mayhem

Well-known member
Mahlkönig Vario Home brukar vara den kvarn som rekommenderas på utländska forum. Ligger ungefär i den prisklassen vid beställning från utlandet.
 

Lugnibussen

New member
Först av allt, vad tycker du om maskinen?

Ska kolla upp K-3:an, finns det några fler kvarnar i samma prisklass som du kan rekomendera som passar till giotto.
 

mts

Well-known member
jag har en compak k6 till salu om du vill ha en stabil pjäs för att stötta upp giotton :)
 

Coriander

Well-known member
Hej och grattis till en bra maskin!

Jag har oxå en Giotto Evoluzione. till den kör jag med en Mazzer mini manuale, vilket jag upplever är fullt kompetent. Jag har också en Macap MX som är strået vassare än Mazzern men tycker att det inte blir någon nämnvärd skillnad på resultatet.

Beroende på om du kan tänka dig med dosator, så kan jag tänka mig att Macap M4 funkar bra, och den ska vara lätt att finlira med. Mazzern är lite trög när man justerar så när man finlirar kan man ibland behöva använda barnförbjudna ord innan kvarnen levererar rätt malningsgrad. Macap M4 finns även som direktmalande och det finns diverse tester mm att läsa om denna.

Lycka till!/Henrik
 

freddieboy

Well-known member
Har också en Evoluzione, precis som ovanstående skriver så fungerar Macapen mkt bra. Kör själv en Macap m4 samt en Cunill tauro, underbara maskiner.
 

Lugnibussen

New member
Vill bara tacka för alla tips!

Har bestämt mig och lagt in en beställning på en Mazzer mini manuale, Känns som ett ganska tryggt val.
Tack igen alla!

mvh

PJK
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp