Dalla Corte Mini säljes

Maria

Member
Säljer nu min ett år gamla espressomaskin då jag har vunnit en annan. Det är en grym maskin och det skulle vara tråkigt att bara sätta ner den i källaren. Använd cirka två gånger i veckan och jag har tagit väl hand om den.

Annonsen ligger på blocket och maskinen finns i Malmö. Det finns mycket information om Dallan på webben och eftersom jag postar detta på ett kaffeforum tror jag inte att det behövs någon längre beskrivning av den.

Hör av dig om du undrar något, men spar på tangenterna om du är sugen på att lägga ett skambud.

Annonsen: http://www.blocket.se/malmo/Espressomaskin_Dalla_Corte_Mini_33589473.htm?ca=23_11&w=0

/Maria
 

Maria

Member
Jag vann en Nuova Simonelli Musica, som jag hittills är väldigt nöjd med. Jag hade inga tankar på att byta ut min stabila Dallan, men jag älskar att testa nya saker och nu jag fick chansen. Hur ofta händer det?

Det tar verkligen emot att ha en så bra maskin som Dallan stående i förrådet , när det finns intresserade som kanske har mer glädje av den än jag.
 

martink78

Well-known member
Hmm... Fast Dallan ser väl(?), åtminstånde på papperet, ut att vara en bättre maskin... ? Om inte mitt googlande slog fel..
 

Mayhem

Well-known member
Fast Dallan ser väl(?), åtminstånde på papperet, ut att vara en bättre maskin... ?
Dubbelkokare är förstås oftast mer lättarbetat än värmeväxlare, men behöver inte nödvändigtvis vara bättre. Främsta anledningen att behålla NS Musica måste dock vara att den är snygg (särskilt Lux-versionen med belysning) jämfört med Dalla Corte som är ganska ful...
 

Gholam

Well-known member
Måste medge att NSM är snyggare än DC. Den påminner lite om la Spaziale Vivaldi serien ;)
 

Maria

Member
Okej, nu känns det som att jag rear ut min själ, men inser att det är det jag måste göra för att få Dalla Corten såld. Jag går ner till 9 500kr! Ett bra "Riktigt kaffe-pris" med tanke på att den levererat max 100 espresso.
 

danwi

Well-known member
Grymt pris för en grym maskin. Men jag får inte plats med mer än en i köket... Man kan tycka att det borde finnas spekulanter med det priset!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp