Stockholm kafeer nära stockholm

Jonskon

Member
Hej, jag har varit runt på diverse kafeer i sthlm, efter bra tips här på forumet. Senast var jag på kaffeverket 2, mycket goda cappuccinos där. Men min fråga är om det finns ok ställen utanför stan, typ solna eller kista? någon som har nåt bra ställe att rekommendera? för övrigt gillar jag atmosfären på J&N på söder, kan det finns fler liknande ställen.
 

Jonskon

Member
Tack för svaren!
Det får bli att ta sig till söder om man vill ha en bra kopp kafe då alltså :)
Jaa jag ska kolla upp Cafe Il Capo. Jag har gått förbli Drop coffee men aldrig varit inne där, har alltid haft J&N som mål, vad kör de för kaffe där annars?

Föresten, det ligger ju ett annat ställe, mellan götgatan och mariatorget, dvs om man tar St. Paulsgatan, ligger i backen neråt mot mariatorget. Det står inte vad det heter men verkar vara poppis och italienskt, någon som varit där och tyckte det var bra?
 
Drop har Sin egenrostade 1.0 som Espresso . 1.0 Paraiso Estate 50% och Carmen Estate 50% . Sedan har det ett flertal olika egenrostade som man kan välja om man vill ha brygg.
Vinnarkaffet 50% Kebado Dara och 50% Carmen Estate
Rekomenderar starkt Panama och vinnarkaffet och sedan så klart 1.0
 

Jonskon

Member
Ja, om vi nu ska diskutera innerstans kafeer så. Mellqvist var kalas, sannerligen mycket folk. Men när man väl fått sin cappu, macka och en sittplats så var det mycket njutning. Cocovaja var bra, lugnt och skönt men hade jag inte haft siktet inställt, dvs. koordinaterna i google maps inne så skulle jag tagit kafeet för vilket kafee som helst. Nu var det kanske inte dessa kafeer som var aktuellt diskussionsämne för denna tråden.
 

Jonskon

Member
Kahls kaffehandel finns ju i kista galleria.. det är ju ok. men jag känner inte till nåt i stil med ställen inne i stan, hade hoppat på att någon annan skulle göra det :)
 

djneo

Well-known member
Kahls kaffehandel finns ju i kista galleria.. det är ju ok. men jag känner inte till nåt i stil med ställen inne i stan, hade hoppat på att någon annan skulle göra det :)

Jo Kahls inne i gallerian är väl kanske okej... men vill ha det där lilla extra...
 

Mayhem

Well-known member
Espresso House finns väl i de flesta gallerior utanför tullarna, även om just deras espresso kanske inte är någon höjdare för oss som inte är så inne på den italienska stilen så har de numera väldigt bra bryggkaffe från Johan & Nyström!
 

martink78

Well-known member
Espresso House finns ju i Kista och J&N rostar deras single origin bryggkaffen som faktiskt är ok (i allmänhet, beror ju helt på hur ambitiös personalen är). Det skulle jag rekomendera framför Kahls, om man nu kan tänka sig bryggkaffe. Och det bör man nästa göra i det här fallet..
 

Jonskon

Member
det finns ju ett annat ställe i gallerian, cafe cloud, högst upp. har inte varit där men man kanske ska testa det, ligger bredvid kids court, så det är väl lite skrikigt men om kaffet är gott... Ja Espresso house har ok brygg, om det inte stått förlänge.. så var det en känga mot kahls där :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp