Gaggia Classic VS Isomac Giada

pavement

New member
Hej!

Jag är ett stort fan av goda espressos och har börjat fundera på lite hemutrustning. Jag snokar runt på blocket efter en begagnad espressomaskin då jag ej har råd att investera i en ny. Har hittat Gaggia Classic och Isomac Giada för mellan 1000 och 1500 kr. Är det bra köp tycker ni, och vilken av dem ger bäst resultat?

Jag tar gärna emot tips på andra begagnat-maskiner som ni rekommenderar.

//Erik
 

rfi99

Active member
Hej,

Det är en svår fråga då jag tror inte att det är så många som har haft bägge maskinerna...

Jag personligen gillar gaggia och har haft 2 modeller. Jag tycker att en begagnad classic i hyffsat skick är ett bra köp...
 

PekkaB

Well-known member
Hej Erik och välkommen till forumet!
Jag tror det finns en Rancilio Silvia för 2000 här på forumet. En riktigt bra maskin för rimlig peng. Definitivt ett snäpp upp från Classicen som har lite klent ångtryck i jämförelse. Giadan har ett litet portafilter, och jag tror inte att den heller har ångkapacitet i klass med Silivian. Jag skulle definitivt gå på Silivan om den inte är redan är såld. Annars går mitt bud i alla fall till Classicen.
 

grebdnul

Well-known member
Jag skulle helt klart säga att Classicen är bättre än Isomacen. Har själv en Gaggia classic och en polare har Isomacen och den känns inte alls lika bra. En grej är den kanske bättre på och det är att se snygg ut, men allt annat är Gaggian mycket bättre på.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp