Pharos - Grymmaste handkvarnen någonsin?

Sir Anselm

Well-known member
Fick betala 323:- totalt, konstigt att ingen verkar få betala samma, någon krona hit eller dit kan man ju förstå då dollarn åker lite upp / ned.

varför sticker det upp en metallpinne som gör att man inte kan veva runt öht i nedersta läget? Man kan se i hans video att den är bortkapad, men på deras promotionbild så finns den kvar: http://www.orphanespresso.com/thumbnail.asp?file=assets/images/pharos001.jpg&maxx=300&maxy=0 precis som på min.. Den är ju oanvändbar så länge den sitter där eftersom man ska veva ner handtaget mot botten, vilket inte går då man kommer emot denna metallstav.

Är det så på alla? Vad har den för funktion e.g för förutom att det verkar som att man själv måste kapa av den och göra kvarnen ganska ful / osymetrisk? Hittade inget i infobladet om det.

Edit: I Emil's youtube video som han postade här så är denna metallstav inte där ser jag. Antar jag fick nått sunkigt demoex som dom strunat/glömt att fixa detta. Dom skickade ju innan dom sa att dom skulle (hade inga färdiga då jag köpte min sa dom, skulle få vänta 2v, sen plötsligt stod det att dom skickat).

Varför i hela friden skulle du vilja kapa den? Det är ju bara att dra bort den ur hålet när du ska mala. Den är så lång för att det ska bli lättare att lossa justeringsmuttern.
 

vurt

Member
Edit: ah, nu fick jag bort den, kollade in hans video när han monterar hela kvarnen, så nu fattade jag vad den är till för hehe
 
Senast ändrad:

vurt

Member
Blev extra konfunderad då vissa inte hade den (äldre ex?), tänkte att det var nått demoex där dom glömt förkorta nån av stabiliseringspinnarna eller nått.

Nä men den verkar bra. Har haft 2 elkvarnar innan, den ena gick sönder efter c:a ett år, den andra efter 2 år. Denna håller nog rätt mycket längre..
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp