Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 32
    Senior Member
    Reg.datum
    jun 2009
    Ny dag med den ekologiska varianten. Jag har fortfarande problem med detta kaffet. Jag får inte riktigt till det . Creman ( den lilla man får till ) liksom separerar sig ifrån kaffet oavsett malgrad. Det smakar ok till latte. Nä nu får det vara nog. Jag är inte nöjd med detta kaffet och skulle inte rekommendera detta till någon.
    Nä nu tänker jag hälla upp kaffebönorna i glasburkar som dekoration. Det skall dom ju duga till.
    Mvh
    /Lars

Hallå grabbar, såklart är kaffet för gammalt för att smaka bra. Inte tvärtom.

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2010
    Jag har provat Garant Espresso och när jag maler flyger kaffepartiklarna runt i köket, det är knappt något alls som hamnar i portafiltret.
    Kaffet rinner igenom på 15sek även om jag maler fint och packar som en tok. Jag ger det några veckor till för att mogna annars slänger jag skiten och
    återgår till brun Musetti som fungerar klockrent i min Silvia.
    /Magnus

Har eko-kaffet från Garant och kan tyvärr bara instämma i klagosången ovan. Ljus crema oavsett malningsgrad, kanalbildning och sur smak. Det blir inget mer kaffe från Garant för min del.

Dom willys butiker jag besökt på senaste tid, måste ju handla lite mat också ibland tycks ha problem med att få in produkterna. Oftast helt tomt i hyllan.

Junior Member
    Reg.datum
    jul 2011
    Jättekul att läsa alla inlägg och ert engagemang! Våra Garant Ekologiska kaffebönor, som säljs både på Willys, Hemköp och PrisXtra, är som ni skriver inte jättebra. Vi har själva upptäckt det och förstått det tack vare flera liknande kommentarer från er konsumenter, och har därför jobbat med vår kaffeleverantör för att utveckla och förbättra kaffet.
    Vi har precis testat andra rostningar och valt ut en längre rostning, som påverkar både bönans färg, kaffets smak, rostning och bryggning. Vi tycker att vi har fått fram ett bra kaffe och ska implementera de nya bönorna i vår produktion så fort det går. Nya Garant Ekologiska kaffe kommer förhoppningsvis att finnas ute i början av hösten.

Som sagt, tack för ert engagemang!

Citat Ursprungligen postat av Garant Visa inlägg
    text
    Alltid kul när ansvariga tar till sig av åsikter och kritik, en ide, när ni ändå är på gång att förbättra produkten.
    Jag och säkert många fler skulle uppskatta att ni sätter ut rostdatum på förpackningarna, bäst före datum säger inte så mycket om hur länge den stått på hyllan.

Liknande ämnen

1. Cafe Richebönor från willys
    Av Videoten i forum Mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 14:41
  2. Musetti - sketabilligt på Willys
    Av Molarin i forum Mjukvara
    Svar: 103
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 10:04

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar