Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 20

Question Återvinning av kaffekapslar

Jag har sökt i forumet och blir lite förvånad att jag inte hittar något om återvinning av kaffekapslar av olika märken. Ska själv köpa en kapselmaskin och vill gärna göra ett så miljöriktigt val som möjligt.

Vad jag har förstått hittills är att Nespressos kapslar kan läggas direkt i vanliga metallåtervinningen och Tassioms kapslar kan skickas till http://www.terracycle.se/. Stämmer det? Vad gäller för övriga märken, t ex Lavazza? Vilket material är de olika kapslarna gjorda av?

Ni som har dessa maskiner kanske vet?

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2011
    IKEA samlar in aluminiumskalen till värmeljusen. Prova där.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Att du inte hittar så mycket om det här beror säkert på att det inte är så många av dem som hänger här som använder kapselmaskiner..

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2011
    Det finns inte så många "kaffe älskare" som kör på kapsel , sidan heter trots allt Riktigtkaffe.se

tyvärr så måste du köpa en riktig espressomaskin som är manuel eller helautomatisk för jag ägde en kapsel maskin och kaffet smakade rent ut fan kan jag siga dig, köp en bra maskin som är i högsta kvalite maskin när du köper en helautomatisk maskin så får du ny malet kaffe för varje kopp du tar och när man inser dom kapslarna man köper är inte färsk dom lägger på ett filter i kapslarna och jag av råder dig en kapsel maskin.

Citat Ursprungligen postat av martink78 Visa inlägg
    Att du inte hittar så mycket om det här beror säkert på att det inte är så många av dem som hänger här som använder kapselmaskiner..
    Precis, den enda tråden som vore mindre aktiv än en kapseltråd här vore väl isf en om pulverkaffe..

Junior Member
    Reg.datum
    apr 2011
    Man behöver ju inte vara så dryg. Folk gillar olika saker, kan faktiskt tycka att man får helt ok Espresso från kapselmaskiner, speciellt med relation till insats.
    Sedan är det självklart att man ska värna om hantverket.

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av jh88 Visa inlägg
    Man behöver ju inte vara så dryg. Folk gillar olika saker, kan faktiskt tycka att man får helt ok Espresso från kapselmaskiner, speciellt med relation till insats.
    Sedan är det självklart att man ska värna om hantverket.

Nej inte dryg men kanske mer sanning än vad reklamen ger om dessa maskiner. Jag tror inte att dessa apparater kan prestera en riktig espresso. Varför går det inte hitta fakta vad som finns under skalet på dessa, jag har en tråd kring detta. Espressoliknande men inte espresso. Enkelt ja men en kvarn för det priset och en pressbryggare och gott kaffe är serverat.

Liknande ämnen

1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 08:30
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 13:58
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 18:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg