Ultimata cappucino-bönan/blandningen?

Sir Anselm

Well-known member
Det börjar bli dags att beställa nytt kaffe. Har på senare tid blivit cappucinofrälst och har testat lite olika blandningar. Var väldigt förtjust i Espresso Milano från WK men sista påsen föll mig inte riktigt i smaken, Yard Dog tyckte jag kanske försvann lite i mjölken, Magasinsgatan var bättre.

Vad är er favorit när det ska göras cappucino? :coffee:
 

HE

Well-known member
Jag är dålig på att vidga mina vyer men J&N Sedamo är inte ledsam.
 

roccster

Well-known member
Det fanns bara en som var ultimat och det var Kaffemsakinens DeSica. Tyvärr slutade de med den...

Men för att hjälpa dig att hitta något gott så rekomenderar jag Rast Barrista Espresso, och Waxholm Blanco
 

Sir Anselm

Well-known member
Passalacqua Mehari tycker jag passar perfekt till Cappu!

Aha! Robusta-blandning? Inte för att det gör något, men bra att veta!

Jag är dålig på att vidga mina vyer men J&N Sedamo är inte ledsam.

Är det Kebado Dara du menar?

Det fanns bara en som var ultimat och det var Kaffemsakinens DeSica. Tyvärr slutade de med den...

Men för att hjälpa dig att hitta något gott så rekomenderar jag Rast Barrista Espresso, och Waxholm Blanco

Ah, typiskt! Ha ha... Rast har jag aldrig testat, vore ju lite kul.
 

Leran

Active member
Med risk för att vara lite "tråkig" tycker jag att J&N FTO är riktigt bra till cappu. Skön och len smak som passar stora som små...
 

duenorth

Well-known member
Åre Pop är nog den bönan som jag har fått bäst cappuccino med hemma. Dock var det något år sedan jag hade den hemma och jag tror dom har bytt blandning i den.
 

bodaniel

Well-known member
Själv skulle jag rekommendera något kaffe som ger en syrligare espresso. 100 % arabica, ljusare rostat. Tillsammans med en aning mjölk till blir det riktigt gott. Det smakar fruktigt istället för choklad.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp