Prisvärd espressomaskin?

God förmiddag!

Behöver lite hjälp av er hårdvaruproffs.

Är det prisvärt att köpa en begagnad Gaggia Evolution, med verktyg för att pressa ihop kaffet och mjölkkanna i aluminium för 400-500 kronor?

Är det en bra nybörjarmaskin?

Jag är inte så bevandrad på området, så behöver er hjälp.

Tack på förhand,
JG
 
Senast ändrad:

johannes67

New member
Hejsan,

var idag och inköpte enIsomac Giada för 2790kr på Media Markt i Uppsala (jiippii) Denna maskin kostar hos Kaffegrossiten 5290kr (Ännu mera Jippiii.)
 
Senast ändrad:

rfi99

Active member
Jag hade en sådan tidigare och tycker att den var helt ok. Köpte till en kvarn och det hela blev ännu bättre.
Om di inte har haft en espressomaskin innan så är det nog en bra första maskin.
 

HE

Well-known member
Frågan är ju hur mycket kärlek den fått, så den inte är slutkörd, om man säger. Hade också den maskinen som första maskin, fungerar kanon. Evolution har samma innanmäte som classic sånär som på en backventil. Köper du maskinen så har du kanske pengar kvar till en beg. cafékvarn. Det borde finnas någon på forumet som har något att sälja.
 

hrbrun

Well-known member
Du menar att jag ska köpa en kvarn och inte en espressomaskin till att börja med? Så att jag inte missförstår vad du menar. Tack för hjälpen.

Att ha en espressomaskin utan att ha en kvarn är lite som att finvin till middagen på bolaget och öppna den i kassan innan man går hem. Typ. :)
 
Frågan är ju hur mycket kärlek den fått, så den inte är slutkörd, om man säger. Hade också den maskinen som första maskin, fungerar kanon. Evolution har samma innanmäte som classic sånär som på en backventil. Köper du maskinen så har du kanske pengar kvar till en beg. cafékvarn. Det borde finnas någon på forumet som har något att sälja.

Ja, de kan ju vara så att den är slutkörd. Tror jag avvaktar ytterligare. Men jag tror att det kan vara värt att köpa en begagnad för att hålla ned kostanden.
 

HE

Well-known member
Samtidigt som 500 kr nästan är värt en chansning, funkar den är den väl värd pengarna.
 

Eugene Tooms

Well-known member
Fast 1000-1500 för en classic är väldigt bra. Kan ta ett tag att hitta en så billig. 1500-2000 känns mer standardprissättning. Tycker absolut att du skall satsa på beggat. Mycket pengar att spara där!
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp