Silvia V3 2009 med Auber Deluxe PID och Pre-Infusion

supinum

Well-known member
Såld!
silvia.jpg


Hej,

Jag har bestämt mig för att sälja min Rancilio Silvia då jag har precis beställt en DallaCorte istället.

Jag har inte haft maskinen i ens en vecka! Jag köpte den alldeles nyss av EspressoChristian som annonserade ut den här på Riktigt Kaffe. Jag säljer den inte alls för att den inte skulle vara bra eller i gott skick. Det är en utmärkt maskin som håller bryggtemperaturen i ett järngrepp som för första gången låtit mig proffslyckas med mjölkskumningen. Men jag har fullständigt snöat in på en dubbelkokare och jag måste tyvärr gå vidare i uppgraderingscirkusen. Det är ett jävla skitjobb men någon måste göra det
:D
Jag har på ett skamlöst sätt nästan kopierat texten ur EspressoChristians annons.

Maskinen är pedantiskt skött och regelbundet rengjord och avkalkad. Dessutom har EspressoChristian köpt och monterat den bästa och dyraste varianten av Pid ifrån Auber instrumentet i USA för 210 USD. Detta gör att man kan ställa temperaturen med en grad Celsius noggrannhet på kokaren, du kan ställa in skummningstempen och du får ställbar Pre-infusion med shot timer.

Den är inköpt på kaffemaskinen i Juli 2009. Allt orginalemballage, manualer och kvitto finns givetvis.

3900 kr tycker jag är ett bra pris. Hör av dig om det är intressant.
Såld!
Maskinen finns i Fengersfors utanför Åmål, men skulle kunna skickas mot självkostnadspris.

För dig med något tunnare budget finnt nu även min Gaggia Classic till salu.

/mvh David Slättne
0702 683361
david@ordning.se
 
Senast ändrad:

Emil

Well-known member
Det är svårt när uppdaterings djävulen sätter sina klor i ens veka lekamen men en DallaCorte, det är mumma det :)
 

supinum

Well-known member
Ha! Det här kan ju bli en magnifik Krönika över denna maskins whereabouts. Undrar hur många träffar på Trollhättan (Hej Emil!) man skulle få om alla kaffemaskiner loggfördes på det här sättet. :)
 

Emil

Well-known member
haha .. ja det skulle nog bli några ;) Man får fästa en GPS/Geocache på maskinen så man kan följa dem över landet...
 

Forumstatistik

Trådar
14,677
Inlägg
155,781
Medlemmar
19,370
Senaste medlemmen
Gurkanshörn
Topp