Portafilter Bezzera BZ07

Emil

Well-known member
Är det någon som vet med säkerhet vilka (om några) andra tillverkares portafilter, bortsett från Bezzeras egna, som man kan använda med gott resultat på Bezzera BZ07 & BZ10 ?
 
Senast ändrad:

exxy19

Well-known member
Tror inte det finns några, jag har för mig att jag kunde tvinga dit ett portafilter från en Gaggia Baby men fästöronen var lite för tjocka.
Nu var det här ca ett år sen så jag kan minnas fel.
 

exxy19

Well-known member
Tror inte det finns några, jag har för mig att jag kunde tvinga dit ett portafilter från en Gaggia Baby men fästöronen var lite för tjocka.
Nu var det här ca ett år sen så jag kan minnas fel.

En kompis var förbi med ett porta till en Classic och vi fick bekräftat att fästöronen var just för tjocka.
 

Mathias

Well-known member
Gammal tråd men informationen är fortfarande aktuell. Jag använder ett portafilter från en Brasilia och det fungerar utan problem.
 

Cykelmartin

Well-known member
Blåser liv i den här gamla tråden istället för att skapa en ny.

Har varit utan espressomaskin i nära 9 månader nu och det är hög tid att skaffa något nytt. Det lutar starkt åt en Bezzera BZ10 då de verkar ha fått gott betyg och dessutom till ett mycket förmånligt pris.
En sak inte blir klok på dock är storleken på portafiltret, dvs vilken tamperstorlek jag behöver.
Jag har redan en väldigt fin tamper storlek 58mm som jag är mycket nöjd med, kommer den fungera med en BZ10 eller behöver jag räkna in tamper i budgeten också innan köp?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp