Behmor

uggla500

Member
Köp från England är mitt råd. Hasbean verkar ju vara serviceminded och har uppenbarligen reservdelar att skicka. Varför gynna en svensk "företagare" som vill sälja och tjäna en hacka, men inte vågar ta någon som helst risk utan vill ha ett tillräckligt antal "intresseanmälningar" innan han beställer?
 

Videoten

Well-known member
Jag tror att dom ev enklare reparationerna som kan uppstå lär jag nog klara av själv, det är bra att veta att Hasbean är serviceminded ifall några problem uppstår och efter att ha läst andra tråden så verkar det ju som att folk har fått reservdelar ganska omgående då problem uppstått.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Hej,
tråkigt du känner dig bortglömd Videoten. Jag jobbar dock vidare på saken. Ämnet Behmor har ju varit uppe på tapeten i flera år och med handen på hjärtat är hemmarostning en ganska liten produkt. Är nog därför ingen (?) har tagit hem den ännu. Ska man beställa en hel pall av en sådan produkt bör det ske med en viss realistisk planering - typ intresseanmälningar. Risker bör ju balanseras mot möjliga vinstmarginaler.
Rent ekonomiskt är det ingen större mening att sälja Behmors i Sverige. Känner väl mest att även vi svenskar förtjänar att "luras" att börja med något så kul och bra som att rosta kaffe.
 
Senast ändrad:

Videoten

Well-known member
Hej,
tråkigt du känner dig bortglömd Videoten. Jag jobbar dock vidare på saken. Ämnet Behmor har ju varit uppe på tapeten i flera år och med handen på hjärtat är hemmarostning en ganska liten produkt. Är nog därför ingen (?) har tagit hem den ännu. Ska man beställa en hel pall av en sådan produkt bör det ske med en viss realistisk planering - typ intresseanmälningar. Risker bör ju balanseras mot möjliga vinstmarginaler.
Rent ekonomiskt är det ingen större mening att sälja Behmors i Sverige. Känner väl mest att även vi svenskar förtjänar att "luras" att börja med något så kul och bra som att rosta kaffe.

Hej!
Det är snarare att jag funderar ifall du kommer börja sälja Behmor, då det utlovade informationsbrevet eller information i denna tråd har uteblivit.
Självklart förstår jag att du eller någon annan svensk importör/återförsäljare har svårt att hålla Hasbeans priser. och ser jag till mig själv så är jag beredd att betala lite mer för en "Svensk" Behmor med svenska garantier och möjlighet att få reservdelar direkt från Sverige om det skulle uppstå något fel med den.

Jag vet flera personer som ligger och väntar på information om du kommer och i såna fall när du kommer börja sälja rosten, personer som förmodligen beställer från Hasbean ifall du inte kommer starta försäljningen av rosten. Dock så borde ju din råkaffeförsäljning öka ifall du även har möjlighet att sälja rostar (bara min syn på det hela).
Därav tycker jag det vore bra om man som planerad importör går ut med den information som man flaggar om.
 

supinum

Well-known member
Nu börjar det bli dags för ett subforum med fokus på råkaffe och rostningsprofiler. Gärna ett allmännt men väldigt gärna ett Behmorspecifikt subforum. Fixar du det David?
 

Videoten

Well-known member
Nu när Behmoren levereras så hoppas jag att alla delar med sig av rostkunskaperna på dom bönor som följer med i paketet :)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Så där ja... Ingen dag blir som man tänkt. Den här dagen bestod av hastig ompackning av Behmorrostar som just nu är på väg ut i landet. Touchlandning kan man kalla det som rostarna upplevde här mellan in-transport och ut-transport. Förhoppningsvis luktar det nu nyrostat i Sverige lagomt till påsk:)

För övrigt gör logistikadministration av de hantverkare som gör hål i ytterväggarna för fler ytterdörrar dagen lagomt kaotisk.
När tar tonern i skrivaren lämpligtvis slut? Jag vet precis - det är när DHL-chauffören fäller packlemmen och jag stresskriver ut fraktsedlarna.
Få se nu... vad var det jag egentligen hade planerat....?
Kanske hinner starta innan det är dags att skjutsa barnen på fotbollsträning:)
 
E

E-man

Guest
Hej alla glada rostare.

Jag råkar ha förmånen att bo i samma stad som Alnökaffehus och var där idag och hämtade upp en Behmor idag. Följde manualen och rosten var stendöd. Lite sökande visade sedan på att det var fel i manualen. Använd ABCD knapparna för att ställa in volten.

Har kört två rostningar på 1/4, första blev rejält mörk, läs bränd, den andra verkar ok. Skall prova den i morgon bitti. Fantastiskt att den hann anlända innan påsk, borgar för mycket rostande.
 

Videoten

Well-known member
Hej alla glada rostare.

Jag råkar ha förmånen att bo i samma stad som Alnökaffehus och var där idag och hämtade upp en Behmor idag. Följde manualen och rosten var stendöd. Lite sökande visade sedan på att det var fel i manualen. Använd ABCD knapparna för att ställa in volten.

Har kört två rostningar på 1/4, första blev rejält mörk, läs bränd, den andra verkar ok. Skall prova den i morgon bitti. Fantastiskt att den hann anlända innan påsk, borgar för mycket rostande.

Kul att vi är fler som beställt rosten, du delar väl med dig av dina erfarenheter i spreadsheeten som är länkad till ovanför :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp